Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Będzie przebudowa toru obwodowego w zajezdni MPK Kraków Podgórze

infotram
13.02.2025 10:30
0 Komentarzy

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie ogłosiło postępowanie przetargowe dotyczące przebudowy toru obwodowego nr 28 w Stacji Obsługi Tramwajów Podgórze przy ul. Jana Brożka 3.

Jest to istotna inwestycja, która poprawi funkcjonalność infrastruktury tramwajowej w mieście.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie konkretne korzyści przyniesie modernizacja toru obwodowego nr 28 dla funkcjonowania krakowskiej komunikacji tramwajowej?
  2. Jakie wymagania muszą spełnić wykonawcy, aby móc wziąć udział w przetargu na przebudowę torowiska?
  3. W jaki sposób modernizacja torowiska wpłynie na bezpieczeństwo i efektywność obsługi tramwajów w Stacji Obsługi Tramwajów Podgórze?
Zajezdnia Podgórze
Zajezdnia Podgórze/foto: MPK Kraków

Zakres inwestycji

Projekt obejmuje kompleksowe prace budowlane, które mają na celu modernizację i poprawę trwałości torowiska. W ramach realizacji zamówienia przewidziano:

  • wzmocnienie konstrukcji torowiska,
  • wymianę izolacji w celu zabezpieczenia toru przed degradacją,
  • remont toru wraz z rozjazdami i siecią trakcyjną,
  • budowę rozjazdu na płycie prefabrykowanej metodą bez podsypkową,
  • poprawę odwodnienia w rejonie torowiska.

Warunki przetargu

Termin składania ofert wyznaczono na 18 marca 2025 roku. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie cena, jednak wykonawcy muszą spełnić szereg wymagań formalnych. MPK wymaga, by oferenci wykazali się odpowiednim doświadczeniem – przynajmniej jedną lub dwoma robotami budowlanymi o wartości minimum 5 mln zł netto, realizowanymi w ciągle funkcjonującym obiekcie.

Ponadto, wykonawcy muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje i dysponować specjalistycznym personelem, w tym kierownikami robót w branżach budowlanej, drogowej, kolejowej, elektroenergetycznej i wodno-kanalizacyjnej. Konieczne jest również posiadanie zabezpieczenia finansowego w wysokości co najmniej 1 mln zł oraz wpłata wadium w kwocie 240 000 zł.

Korzyści z modernizacji

Przebudowa toru obwodowego nr 28 przyniesie szereg korzyści. Modernizacja infrastruktury pozwoli na bardziej efektywną obsługę techniczną tramwajów, a także wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i komfortu przejazdów. Wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych ma na celu wydłużenie żywotności torowiska i ograniczenie kosztów eksploatacji w przyszłości.

Przetarg prowadzony jest w trybie otwartym zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych. Zamówienie nie przewiduje podziału na części ani możliwości składania ofert wariantowych.

Inwestycja w modernizację torowiska to krok w stronę usprawnienia krakowskiej komunikacji miejskiej. Wykonawcy zainteresowani przetargiem mogą uzyskać szczegółowe informacje oraz specyfikację warunków zamówienia na stronie internetowej MPK Kraków.

Prace budowlane powinny zakończyć się w ciągu 6 miesięcy od podpisania umowy, a ich efekt będzie miał długoterminowy wpływ na jakość transportu publicznego w Krakowie.

Komentarze