Będzie przebudowa toru obwodowego w zajezdni MPK Kraków Podgórze
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie ogłosiło postępowanie przetargowe dotyczące przebudowy toru obwodowego nr 28 w Stacji Obsługi Tramwajów Podgórze przy ul. Jana Brożka 3.
Jest to istotna inwestycja, która poprawi funkcjonalność infrastruktury tramwajowej w mieście.
Rozkład jazdy:
- Jakie konkretne korzyści przyniesie modernizacja toru obwodowego nr 28 dla funkcjonowania krakowskiej komunikacji tramwajowej?
- Jakie wymagania muszą spełnić wykonawcy, aby móc wziąć udział w przetargu na przebudowę torowiska?
- W jaki sposób modernizacja torowiska wpłynie na bezpieczeństwo i efektywność obsługi tramwajów w Stacji Obsługi Tramwajów Podgórze?
Zakres inwestycji
Projekt obejmuje kompleksowe prace budowlane, które mają na celu modernizację i poprawę trwałości torowiska. W ramach realizacji zamówienia przewidziano:
- wzmocnienie konstrukcji torowiska,
- wymianę izolacji w celu zabezpieczenia toru przed degradacją,
- remont toru wraz z rozjazdami i siecią trakcyjną,
- budowę rozjazdu na płycie prefabrykowanej metodą bez podsypkową,
- poprawę odwodnienia w rejonie torowiska.
Warunki przetargu
Termin składania ofert wyznaczono na 18 marca 2025 roku. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie cena, jednak wykonawcy muszą spełnić szereg wymagań formalnych. MPK wymaga, by oferenci wykazali się odpowiednim doświadczeniem – przynajmniej jedną lub dwoma robotami budowlanymi o wartości minimum 5 mln zł netto, realizowanymi w ciągle funkcjonującym obiekcie.
Ponadto, wykonawcy muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje i dysponować specjalistycznym personelem, w tym kierownikami robót w branżach budowlanej, drogowej, kolejowej, elektroenergetycznej i wodno-kanalizacyjnej. Konieczne jest również posiadanie zabezpieczenia finansowego w wysokości co najmniej 1 mln zł oraz wpłata wadium w kwocie 240 000 zł.
Korzyści z modernizacji
Przebudowa toru obwodowego nr 28 przyniesie szereg korzyści. Modernizacja infrastruktury pozwoli na bardziej efektywną obsługę techniczną tramwajów, a także wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i komfortu przejazdów. Wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych ma na celu wydłużenie żywotności torowiska i ograniczenie kosztów eksploatacji w przyszłości.
Przetarg prowadzony jest w trybie otwartym zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych. Zamówienie nie przewiduje podziału na części ani możliwości składania ofert wariantowych.
Inwestycja w modernizację torowiska to krok w stronę usprawnienia krakowskiej komunikacji miejskiej. Wykonawcy zainteresowani przetargiem mogą uzyskać szczegółowe informacje oraz specyfikację warunków zamówienia na stronie internetowej MPK Kraków.
Prace budowlane powinny zakończyć się w ciągu 6 miesięcy od podpisania umowy, a ich efekt będzie miał długoterminowy wpływ na jakość transportu publicznego w Krakowie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze