Będą Gammy dla Szczecina
Firma Modertrans Poznań wygrała przetarg na dostawę czterech dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych z opcją dodatkowych ośmiu sztuk.
Producent zaoferował kwotę 63 728 760 zł brutto. Tramwaje Szczecińskie przeznaczyły na realizację zamówienia 63 766 900 zł, tak więc oferta mieściła się w budżecie zamawiającego.
Spis treści:
- Jakie korzyści dla pasażerów i funkcjonowania komunikacji miejskiej w Szczecinie przyniesie zakup nowych, dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych?
- Jakie są główne wymagania techniczne i udogodnienia, które muszą spełniać tramwaje dostarczane przez Modertrans Poznań?
- W jaki sposób uzyskanie dofinansowania z Krajowego Planu Odbudowy wpłynie na realizację opcji zakupu dodatkowych ośmiu tramwajów?
Najpierw 4 tramwaje
W etapie pierwszym obligatoryjnym wykonawca w terminie 510 dni od zawarcia umowy, nie później niż do 31 maja 2026 r. zobowiązuje się dostarczyć:
cztery tramwaje dwukierunkowe niskopodłogowe;
jeden komplet specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego;
jeden specjalistyczny pojazd technicznego.
Jeden tramwaj w ofercie Modertrans kosztuje 12 mln zł netto.
Etap drugi (opcja) obejmuje dostawę do 8 sztuk tramwajów dwukierunkowych – w takiej samej cenie za jeden pojazd, jak w pierwszym etapie i w tym samym terminie. Zamawiający planuje powiadomienie wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji najpóźniej 28 lutego 2025 roku.
Zakup dodatkowych ośmiu tramwajów uzależniony jest od tego, czy Tramwaje Szczecińskie uzyskają dofinasowanie z Krajowego Planu Odbudowy. Spółka złożyła stosowany wniosek. O tym, które miasta otrzymają dofinansowanie i na ile tramwajów, rozstrzygnie konkurs. Wnioski ocenia Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Decyzja o przyznaniu dofinansowania spodziewana jest przed końcem tego roku
Wybrane wymagania dla nowych tramwajów:
niskopodłogowe, dwukierunkowe;
pojemność minimum 155 pasażerów stojących i 45 siedzących;
kabina motorniczego i przedział pasażerski klimatyzowane;
rozkładane rampy dla wózków inwalidzkich i dziecięcych;
gniazda USB i hotspot Wi-Fi w przedziale pasażerskim;
siedzenia pokryte tkaniną z apreturą zapobiegającą trwałemu zabrudzeniu i ułatwiającą czyszczenie;
oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne w technologii LED;
drzwi po obu bokach tramwaju (otwierane po wybranej przez motorniczego stronie);
monitoring umożliwiający obserwację i rejestrację całego przedziału pasażerskiego, miejsca pracy motorniczego, przestrzeni przed i za tramwajem, przestrzeni wzdłuż obu boków tramwaju.
Tramwaje dwukierunkowe są przydatne nie tylko w codziennej komunikacji, ale także zapewniają transport pasażerów na remontowanych odcinkach torowisk, kiedy z ruchu wyłączony jest jeden tor bądź pętla. Szczecin ma obecnie sześć takich tramwajów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze