Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Będą Gammy dla Szczecina

infotram
13.11.2024 17:45
0 Komentarzy

Firma Modertrans Poznań wygrała przetarg na dostawę czterech dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych z opcją dodatkowych ośmiu sztuk.

Producent zaoferował kwotę 63 728 760 zł brutto. Tramwaje Szczecińskie przeznaczyły na realizację zamówienia  63 766 900 zł, tak więc oferta mieściła się w budżecie zamawiającego.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści dla pasażerów i funkcjonowania komunikacji miejskiej w Szczecinie przyniesie zakup nowych, dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych?
  2. Jakie są główne wymagania techniczne i udogodnienia, które muszą spełniać tramwaje dostarczane przez Modertrans Poznań?
  3. W jaki sposób uzyskanie dofinansowania z Krajowego Planu Odbudowy wpłynie na realizację opcji zakupu dodatkowych ośmiu tramwajów?
Moderus Gamma
Moderus Gamma

Najpierw 4 tramwaje

W etapie pierwszym obligatoryjnym wykonawca  w terminie 510 dni od zawarcia umowy, nie później niż do 31 maja 2026 r. zobowiązuje się dostarczyć:

cztery  tramwaje dwukierunkowe niskopodłogowe;

jeden komplet specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego;

jeden specjalistyczny pojazd technicznego.

Jeden tramwaj w ofercie Modertrans kosztuje 12 mln zł netto.

Etap drugi (opcja) obejmuje dostawę do 8 sztuk tramwajów dwukierunkowych – w takiej samej cenie za jeden pojazd, jak w pierwszym etapie  i w tym samym terminie. Zamawiający planuje powiadomienie wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji najpóźniej 28 lutego 2025 roku.

Zakup dodatkowych ośmiu tramwajów uzależniony jest od tego, czy Tramwaje Szczecińskie uzyskają dofinasowanie z Krajowego Planu Odbudowy. Spółka złożyła stosowany wniosek. O tym, które miasta otrzymają dofinansowanie i na ile tramwajów, rozstrzygnie konkurs. Wnioski ocenia Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Decyzja o przyznaniu dofinansowania spodziewana jest przed końcem tego roku

Wybrane wymagania dla nowych tramwajów:

niskopodłogowe, dwukierunkowe;

pojemność minimum 155 pasażerów stojących i 45 siedzących;

kabina motorniczego i przedział pasażerski klimatyzowane;

rozkładane rampy dla wózków inwalidzkich i dziecięcych;

gniazda USB i hotspot Wi-Fi w przedziale pasażerskim;

siedzenia pokryte tkaniną z apreturą zapobiegającą trwałemu zabrudzeniu i ułatwiającą czyszczenie;

oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne w technologii LED;

drzwi po obu bokach tramwaju (otwierane po wybranej przez motorniczego stronie);

monitoring umożliwiający obserwację i rejestrację całego przedziału pasażerskiego, miejsca pracy motorniczego, przestrzeni przed i za tramwajem, przestrzeni wzdłuż obu boków tramwaju.

Tramwaje dwukierunkowe są przydatne nie tylko w codziennej  komunikacji, ale także zapewniają transport pasażerów na remontowanych odcinkach torowisk, kiedy z ruchu wyłączony jest jeden tor bądź pętla. Szczecin ma obecnie sześć takich tramwajów.

Komentarze