Bardzo słabe tempo dostaw nowych wagonów dla Tramwajów Warszawskich; dopiero półmetek!
W Warszawie jest dopiero połowa z zakontraktowanych Hyundaiów.
Pasażerów wożą tylko wagony dwukierunkowe.
Oporne tempo
Na Facebooku pojawiła się informacja o dostawie 62 wagonu. Ale pasażerów mogą wozić zaledwie 44 nowe tramwaje. Co więcej to tylko wagony dwukierunkowe. Długi tramwaj jednokierunkowy zniknął z linii, a krótki po ośmiu miesiącach od dostawy nie wyjechał ani razu.
Warto przypomnieć, że pierwotnie Tramwaje Warszawskie miały dostać komplet koreańskich tramwajów pod koniec 2022 roku. Tempo dostaw jest zatem bardzo słabe.
Do stolicy trafią łącznie 123 koreańskie tramwaje. Więcej nie będzie, bo mimo że Tramwaje Warszawskie by chciały to Hyundai już nie. Produkcja a przede wszystkim transport pojazdów do Polski okazał się słabym biznesem. Dodatkowo odbiory nowych wagonów idą bardzo opornie. Osiem miesięcy, albo i więcej, w przypadku krótkiego jednokierunkowego składu to chyba rekord Polski. Dla porównania Moderusy dostarczane dla polskich miast wyjeżdżają na miasto po maksymalnie dwóch miesiącach…
Warszawa zostanie z 123 tramwajami, a to oznacza, że w ruchu na bliżej nieznany czas pozostaną wysokopodłogowe Konstale i Hipolity. Nowych wagonów, z nowego przetargu, nie kupi się przecież w cenie, którą zaproponował Hyundai. A na droższe tramwaje stolicy chyba nie stać, bo jak twierdzą Tramwaje Warszawskie, inwestują chociażby w nie za bardzo potrzebną linię na ul. Kasprzaka, którą kiedyś zlikwidowano, albo w tramwaj do Wilanowa, który zakorkował pół miasta.
Dodatkowo przypomnijmy, że tramwaje produkowane przez koreańską firmę nie do końca spełniają oczekiwania pasażerów. O małej liczbie miejsce siedzących już pisaliśmy na łamach InfoTram.pl. Mimo że są dłuższe od wagonów PESY miejsc siedzących jest prawie tyle samo. Dodatkowo wiele do życzenia pozostawia toporny standard wykończenia, zupełnie nieeuropejski czy nieczytelna informacja pasażerska. Wątpliwy jest także układ wnętrza, zamówiony przez Tramwaje Warszawskie. Co więcej pasażerowie skarżą się na nieprzyjemny zapach plastików, który czuć nadal, nawet po kilku miesiącach od dostawy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze