Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Balzola, Istalnika i Strabag chcą przebudować torowisko na Marszałkowskiej dla Tramwajów Warszawskich

infotram
31.01.2025 21:50
0 Komentarzy

31 stycznia warszawscy tramwajarze otworzyli oferty w przetargu na przebudowę odcinka trasy tramwajowej w ulicy Marszałkowskiej.

Zainteresowane są trzy firmy. Ich oferty mieszczą się w budżecie.

Rozkład jazdy:

  1. Co było przyczyną wstrzymania ruchu pociągów na trasie Poznań – Wrocław 31 stycznia?
  2. Jakie środki zaradcze podjęli przewoźnicy w związku z awarią sieci trakcyjnej?
  3. O której godzinie wznowiono ruch pociągów na jednym torze po uszkodzeniu sieci?
Warszawa/ Trzy firmy są zainteresowane przebudową torowiska na Marszałkowskiej
Tramwaje Warszawskie: Trzy firmy są zainteresowane przebudową torowiska na Marszałkowskiej

Trzy oferty

W postępowaniu na przebudowę ul. Marszałkowskiej wraz z torowiskiem tramwajowym i infrastrukturą towarzyszącą na odcinku od ul. Widok do ul. Królewskiej w Warszawie złożone zostały trzy oferty. Balzola zaproponowała wykonanie robót za ok. 24,25 mln zł brutto, Strabag – 26,13 mln zł brutto, a Instalnika – 32,92 mln zł brutto.

Z kolei zamawiający przewidział na realizację zadania 34 974 263,62 zł, z czego na zamówienie podstawowe przeznaczono 27 180 573,96 zł, a na opcję 7 793 689,66 zł.

NrWykonawcaWartość całkowita (zł)Zamówienie podstawowe (zł)Opcja (zł)
1STRABAG sp. z o.o.26 133 319,3919 903 055,566 230 263,83
2INSTALNIKA sp. z o.o.32 924 230,6125 565 041,847 359 188,77
3BALZOLA Polska sp. z o.o.24 249 508,7018 515 506,965 734 001,74
Tramwaje Warszawskie: Trzy firmy są zainteresowane przebudową torowiska na Marszałkowskiej

Poniżej przedstawiamy zestawienie ofert złożonych w przetargu:

Porównanie ofert z budżetem

KategoriaBudżet zamawiającego (zł)Najtańsza oferta (BALZOLA, zł)Różnica (zł)
Całość zamówienia34 974 263,6224 249 508,70-10 724 754,92
Zamówienie podstawowe27 180 573,9618 515 506,96-8 665 067,00
Opcja7 793 689,665 734 001,74-2 059 687,92
Tramwaje Warszawskie: Trzy firmy są zainteresowane przebudową torowiska na Marszałkowskiej

To oznacza, że:

  • BALZOLA Polska sp. z o.o. zaoferowała najniższą cenę, która jest o 10,72 mln zł niższa niż budżet zamawiającego.
  • INSTALNIKA sp. z o.o. złożyła ofertę o najwyższej wartości – 32,92 mln zł, czyli niemal na poziomie budżetu zamawiającego.
  • STRABAG sp. z o.o. uplasował się między tymi dwiema firmami z ofertą 26,13 mln zł.
  • Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego, co oznacza, że przetarg nie zostanie unieważniony z powodu zbyt wysokich kosztów.
  • Oferta BALZOLA jest znacząco tańsza od pozostałych, co może mieć kluczowe znaczenie przy wyborze wykonawcy.
Warszawa/ Trzy firmy są zainteresowane przebudową torowiska na Marszałkowskiej
Tramwaje Warszawskie: Trzy firmy są zainteresowane przebudową torowiska na Marszałkowskiej

Kilometrowy odcinek

Teraz komisja przetargowa przystąpi do formalnego sprawdzenia złożonych dokumentów. Następnie je oceni na podstawie kryteriów postępowania

"Pod uwagę weźmiemy cenę i doświadczenie personelu wykonawcy" – powiedział Urbanowicz.

Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwszy, podstawowy, dotyczy odcinka trasy od ul. Widok do południowej części skrzyżowania z ul. Królewską (bez skrzyżowania ze Świętokrzyską, które było przebudowywane w czasie budowy centralnego odcinka II linii metra).

W ramach zamówienia opcjonalnego przewidziano przebudowę odcinka trasy tramwajowej w rejonie skrzyżowania Marszałkowskiej z Królewską wraz z zespołem przystankowym Królewska, gazociągiem w ul. Królewskiej i dostosowaniem układu drogowego na skrzyżowaniu.

"W związku z tym, że oferty mieszczą się w budżecie możemy zrealizować obie części zamówienia, zarówno podstawową, jak i opcjonalną" – przekazał rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Dodał, że efektem przebudowy będzie znaczna poprawa płynności ruchu tramwajów.

"Znikną występujące ograniczenia prędkości, a przejazd tramwajów będzie cichszy" – zaznaczył.

Na odcinku od Królewskiej do Świętokrzyskiej zaplanowano zielone torowisko zasiane rozchodnikiem, a na odcinku w kierunku ronda Dmowskiego "zastosowana zostanie zabudowa przejezdna". Wynika to z wniosku Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans" o zachowanie możliwości poruszania się karetek po tym odcinku torowiska.

Warszawa/ Trzy firmy są zainteresowane przebudową torowiska na Marszałkowskiej
Tramwaje Warszawskie: Trzy firmy są zainteresowane przebudową torowiska na Marszałkowskiej

Tramwaje Warszawskie razem z ZDM

Inwestycja prowadzona jest we współpracy z Zarządem Dróg Miejskich. Równolegle z pracami torowymi ZDM wykona swoją część zadania – powstaną dwa nowe przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe na wysokości Złotej i Sienkiewicza.

W tych samych punktach pojawią się też nowe rozwiązania dla kierowców. W rejonie Złotej wyznaczona zostanie zawrotka pozwalająca zmienić kierunek ruchu bez konieczności dojeżdżania do ronda Dmowskiego. Z kolei przy ul. Sienkiewicza powstanie zupełnie nowy lewoskręt zapewniający dojazd do kwartału w rejonie Złota – Zgoda.

Roboty będą wiązać się ze wstrzymaniem ruchu tramwajów między przystankami Metro Ratusz Arsenał i Centrum przez ok. 3,5 miesiąca.

"Przerwę zaplanowaliśmy między czerwcem a październikiem 2025 r. Na pozostałych odcinkach Marszałkowskiej i ul. Andersa dzięki zabudowie tymczasowych rozjazdów nakładkowych możliwe będzie utrzymanie ruchu pasażerskiego z wykorzystaniem tramwajów dwukierunkowych" – zaznaczył Urbanowicz.

Czas zamknięcia tramwajarze wykorzystają do remontu torowiska z rozjazdami na placu Bankowym, a także wyremontują torowisko między Królewską a Senatorską. (PAP)

Komentarze