Balzola, Istalnika i Strabag chcą przebudować torowisko na Marszałkowskiej dla Tramwajów Warszawskich
31 stycznia warszawscy tramwajarze otworzyli oferty w przetargu na przebudowę odcinka trasy tramwajowej w ulicy Marszałkowskiej.
Zainteresowane są trzy firmy. Ich oferty mieszczą się w budżecie.
Rozkład jazdy:
- Co było przyczyną wstrzymania ruchu pociągów na trasie Poznań – Wrocław 31 stycznia?
- Jakie środki zaradcze podjęli przewoźnicy w związku z awarią sieci trakcyjnej?
- O której godzinie wznowiono ruch pociągów na jednym torze po uszkodzeniu sieci?
Trzy oferty
W postępowaniu na przebudowę ul. Marszałkowskiej wraz z torowiskiem tramwajowym i infrastrukturą towarzyszącą na odcinku od ul. Widok do ul. Królewskiej w Warszawie złożone zostały trzy oferty. Balzola zaproponowała wykonanie robót za ok. 24,25 mln zł brutto, Strabag – 26,13 mln zł brutto, a Instalnika – 32,92 mln zł brutto.
Z kolei zamawiający przewidział na realizację zadania 34 974 263,62 zł, z czego na zamówienie podstawowe przeznaczono 27 180 573,96 zł, a na opcję 7 793 689,66 zł.
Nr | Wykonawca | Wartość całkowita (zł) | Zamówienie podstawowe (zł) | Opcja (zł) |
---|---|---|---|---|
1 | STRABAG sp. z o.o. | 26 133 319,39 | 19 903 055,56 | 6 230 263,83 |
2 | INSTALNIKA sp. z o.o. | 32 924 230,61 | 25 565 041,84 | 7 359 188,77 |
3 | BALZOLA Polska sp. z o.o. | 24 249 508,70 | 18 515 506,96 | 5 734 001,74 |
Poniżej przedstawiamy zestawienie ofert złożonych w przetargu:
Porównanie ofert z budżetem
Kategoria | Budżet zamawiającego (zł) | Najtańsza oferta (BALZOLA, zł) | Różnica (zł) |
---|---|---|---|
Całość zamówienia | 34 974 263,62 | 24 249 508,70 | -10 724 754,92 |
Zamówienie podstawowe | 27 180 573,96 | 18 515 506,96 | -8 665 067,00 |
Opcja | 7 793 689,66 | 5 734 001,74 | -2 059 687,92 |
To oznacza, że:
- BALZOLA Polska sp. z o.o. zaoferowała najniższą cenę, która jest o 10,72 mln zł niższa niż budżet zamawiającego.
- INSTALNIKA sp. z o.o. złożyła ofertę o najwyższej wartości – 32,92 mln zł, czyli niemal na poziomie budżetu zamawiającego.
- STRABAG sp. z o.o. uplasował się między tymi dwiema firmami z ofertą 26,13 mln zł.
- Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego, co oznacza, że przetarg nie zostanie unieważniony z powodu zbyt wysokich kosztów.
- Oferta BALZOLA jest znacząco tańsza od pozostałych, co może mieć kluczowe znaczenie przy wyborze wykonawcy.
Kilometrowy odcinek
Teraz komisja przetargowa przystąpi do formalnego sprawdzenia złożonych dokumentów. Następnie je oceni na podstawie kryteriów postępowania
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
"Pod uwagę weźmiemy cenę i doświadczenie personelu wykonawcy" – powiedział Urbanowicz.
Zamówienie jest podzielone na dwie części. Pierwszy, podstawowy, dotyczy odcinka trasy od ul. Widok do południowej części skrzyżowania z ul. Królewską (bez skrzyżowania ze Świętokrzyską, które było przebudowywane w czasie budowy centralnego odcinka II linii metra).
W ramach zamówienia opcjonalnego przewidziano przebudowę odcinka trasy tramwajowej w rejonie skrzyżowania Marszałkowskiej z Królewską wraz z zespołem przystankowym Królewska, gazociągiem w ul. Królewskiej i dostosowaniem układu drogowego na skrzyżowaniu.
"W związku z tym, że oferty mieszczą się w budżecie możemy zrealizować obie części zamówienia, zarówno podstawową, jak i opcjonalną" – przekazał rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Dodał, że efektem przebudowy będzie znaczna poprawa płynności ruchu tramwajów.
"Znikną występujące ograniczenia prędkości, a przejazd tramwajów będzie cichszy" – zaznaczył.
Na odcinku od Królewskiej do Świętokrzyskiej zaplanowano zielone torowisko zasiane rozchodnikiem, a na odcinku w kierunku ronda Dmowskiego "zastosowana zostanie zabudowa przejezdna". Wynika to z wniosku Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans" o zachowanie możliwości poruszania się karetek po tym odcinku torowiska.
Tramwaje Warszawskie razem z ZDM
Inwestycja prowadzona jest we współpracy z Zarządem Dróg Miejskich. Równolegle z pracami torowymi ZDM wykona swoją część zadania – powstaną dwa nowe przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe na wysokości Złotej i Sienkiewicza.
W tych samych punktach pojawią się też nowe rozwiązania dla kierowców. W rejonie Złotej wyznaczona zostanie zawrotka pozwalająca zmienić kierunek ruchu bez konieczności dojeżdżania do ronda Dmowskiego. Z kolei przy ul. Sienkiewicza powstanie zupełnie nowy lewoskręt zapewniający dojazd do kwartału w rejonie Złota – Zgoda.
Roboty będą wiązać się ze wstrzymaniem ruchu tramwajów między przystankami Metro Ratusz Arsenał i Centrum przez ok. 3,5 miesiąca.
"Przerwę zaplanowaliśmy między czerwcem a październikiem 2025 r. Na pozostałych odcinkach Marszałkowskiej i ul. Andersa dzięki zabudowie tymczasowych rozjazdów nakładkowych możliwe będzie utrzymanie ruchu pasażerskiego z wykorzystaniem tramwajów dwukierunkowych" – zaznaczył Urbanowicz.
Czas zamknięcia tramwajarze wykorzystają do remontu torowiska z rozjazdami na placu Bankowym, a także wyremontują torowisko między Królewską a Senatorską. (PAP)
Komentarze