Alstom prezentuje metro dla Rijadu, powstanie w Chorzowie
Władze Urzędu Rozwoju Miasta Ar-Rijad (ADA) poinformowały,że zakończone zostały prace nad wykopaniem tunelu linii nr 5 (zielonej linii),jednej z trzech linii metra budowanej przez konsorcjum FAST , które jest jednymz trzech międzykrajowych konsorcjów, którym zlecono realizację projektuobejmującego sześć linii metra w Rijadzie.
Informację tę ogłoszono 8 czerwca 2016 r. w trakcieceremonii w obecności gubernatora Rijadu, Jego Królewskiej Wysokości KsięciaFaisala bin Bandara bin Abdulaziza Al Sauda, Ministra Transportu JegoEkscelencji Suleimana Al Hamdana, a także innych dygnitarzy z różnychministerstw oraz VIPów.
Konsorcjum FAST zlecono budowę linii żółtej, zielonej ifioletowej ? 33 km wiaduktów, 22 km tunelów podziemnych i 9-km odcinek biegnącypod nachyleniem. Zielona linia została poprowadzona pod ziemią tunelemwydrążonym wzdłuż drogi króla Abdulaziza, jednej z głównych arterii miastaRijad. Długość linii wynosi 13 km. Znajduje się na niej 11 głębokich stacjipodziemnych oraz 2 stacje przesiadkowe na linię czerwoną i niebieską.
Do drążenia tunelów pod Rijadem w ramach projektu metrawykorzystywanych jest siedem maszyn drążących (TBM). Dzisiaj druga maszyna TBMzakończyła wykopy w mieście.
Poza ogłoszeniem zakończenia prac nad wykopaniem tuneluodsłonięto również pełnowymiarową makietę pociągu Rijad Metropolisprodukowanego przez grupę Alstom. To zdarzenie wiążę się również z rozpoczęciemrobót torowych przez grupę Alstom. Jest to istotny kamień milowy projektu.Prace rozpoczną się na nachylonym odcinku żółtej linii. Zostaną tam położonepierwsze tory w całym projekcie metra w Rijadzie.
W 2013. r grupa Alstom i jej konsorcjum FAST otrzymałazamówienie na wykonanie trzech linii metra o łącznej długości około 64 km.Alstom buduje w pełni zintegrowany system metra obejmujący: 69 pociągówMetropolis, sygnalizację Urbalis, system odzyskiwania energii Hesop oraz tory.
Składy pociągów Metropolis dla projektu metra w Rijadzieskładają się z dwóch wagonów, a ich długość wynosi 36 metry. W każdym pociąguznajdują się trzy klasy: pierwsza klasa oraz klasy dla rodzin i dlapojedynczych osób. Pociągi nie wymagają obecności maszynistów, a ich wszystkieosie są napędowe, dzięki czemu mogą pokonywać odcinki o nachyleniu do 6%.
Pociągi zapewnią pasażerom wysoki poziom komfortu ?ergonomiczne siedzenia, oświetlenie LED, klimatyzację i zaawansowane systemyinformacji pasażerskiej.
Oprócz pociągów Metropolis Alstom dostarczy równieżUrbalis ? rozwiązanie w zakresiesygnalizacji CBTC opracowane przez grupę, a także zasilanie i produkowany przezspółkę system odzyskiwania energii Hesop. Wszystkie podsystemy zostałyzoptymalizowane razem, tak żeby obniżyć zużycie energii.
Wagony metra dla Rijadu powstaną w Chorzowie. Zakład będzieodpowiedzialny za produkcję wszystkich 69 składów metra Metropolis. Pierwszetrzy składy Metropolis zostaną dostarczone dla ADA w 2017 roku. Zakład wChorzowie, zatrudniający około 1000 pracowników, jest jednym z największychzakładów produkujących pociągi Alstom na świecie. Odbywa się tutaj każdy etapprodukcji, w tym końcowe testy statyczne i dynamiczne.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze