Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Aleja Opolska wraz z tramwajem na Księże. Jeden czy dwa tory, a może TAT?

infotram
20.02.2025 09:30
0 Komentarzy

Urząd Miasta Wrocław ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania „Aleja Opolska wraz z tramwajem na Księże”.

Projekt zakłada rozbudowę oraz przebudowę ulicy Krakowskiej i ulicy Opolskiej na odcinku od węzła na skrzyżowaniu ul. Krakowskiej z al. Armii Krajowej do skrzyżowania ul. Opolskiej i ul. Łąkowej, znajdującej się w obrębie gminy Siechnice.

Spis treści:

  1. Jakie są dwa warianty koncepcji rozbudowy ulicy Krakowskiej i Opolskiej we Wrocławiu?
  2. Jakie korzyści przyniesie budowa dwutorowego odcinka toru na ul. Opolskiej?
  3. Do kiedy można składać oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania „Aleja Opolska wraz z tramwajem na Księże”?
Tramwaj na Księże
Tramwaj na Księże/foto: wroclaw.pl

Zakres prac

Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dwóch wariantów koncepcji. Wariant pierwszy zakłada zachowanie istniejącego układu drogowego oraz zastąpienie jednotorowego odcinka toru odcinkiem dwutorowym, z dopuszczeniem ruchu autobusów na torowisku. Wariant drugi przewiduje zaprojektowanie pasa autobusowo-tramwajowego po jednej stronie ul. Opolskiej, uwzględniając skrzyżowanie z Trasą Krakowską.

Po wyborze jednego z wariantów, konieczne będzie opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej, która obejmie projekt budowlany (zagospodarowanie terenu, projekty architektoniczno-budowlane oraz projekty techniczne), a także uzyskanie wszystkich wymaganych decyzji i pozwoleń, takich jak decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, pozwolenie wodnoprawne oraz pozwolenie konserwatora zabytków.

Rozbudowa ulic Krakowskiej i Opolskiej ma na celu poprawę przepustowości i bezpieczeństwa ruchu drogowego, zwłaszcza w kontekście rosnącego natężenia ruchu w tej części Wrocławia. Wprowadzenie pasa autobusowo-tramwajowego umożliwi płynny przejazd komunikacji miejskiej, co ułatwi mieszkańcom codzienne dojazdy. Dodatkowo, budowa dwutorowego odcinka toru pozwoli na zwiększenie liczby pociągów pasażerskich, poprawiając skomunikowanie z okolicznymi miejscowościami, w tym z gminą Siechnice, oraz z centrum Gdańska.

Przetarg ma charakter otwarty, a oferty należy składać w Urzędzie Miasta Wrocław (pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław) do 27 marca 2025 roku. Główne kryteria wyboru ofert to cena (60%), doświadczenie Projektanta w specjalności torowej (20%) oraz doświadczenie Projektanta w specjalności drogowej (20%). Termin realizacji zamówienia dla części LOT-0001 przewidziany jest na okres 24 miesięcy, począwszy od 24 czerwca 2025 roku.

Organizatorem przetargu jest Urząd Miasta Wrocław, natomiast Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. odpowiedzialne są za kontakt w sprawie zamówienia. Dokumentacja przetargowa oraz pełna specyfikacja warunków zamówienia (SWZ) dostępne są na stronie: Platforma Zakupowa Wrocławskich Inwestycji.

Planowana inwestycja ma kluczowe znaczenie dla rozwoju infrastruktury drogowej i komunikacyjnej we Wrocławiu oraz poprawy jakości życia mieszkańców. Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej to pierwszy krok ku realizacji tej strategicznej inwestycji, która przyczyni się do poprawy mobilności i bezpieczeństwa w południowej części miasta.

Komentarze