Aleja Opolska wraz z tramwajem na Księże. Jeden czy dwa tory, a może TAT?
Urząd Miasta Wrocław ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania „Aleja Opolska wraz z tramwajem na Księże”.
Projekt zakłada rozbudowę oraz przebudowę ulicy Krakowskiej i ulicy Opolskiej na odcinku od węzła na skrzyżowaniu ul. Krakowskiej z al. Armii Krajowej do skrzyżowania ul. Opolskiej i ul. Łąkowej, znajdującej się w obrębie gminy Siechnice.
Spis treści:
- Jakie są dwa warianty koncepcji rozbudowy ulicy Krakowskiej i Opolskiej we Wrocławiu?
- Jakie korzyści przyniesie budowa dwutorowego odcinka toru na ul. Opolskiej?
- Do kiedy można składać oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania „Aleja Opolska wraz z tramwajem na Księże”?
Zakres prac
Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dwóch wariantów koncepcji. Wariant pierwszy zakłada zachowanie istniejącego układu drogowego oraz zastąpienie jednotorowego odcinka toru odcinkiem dwutorowym, z dopuszczeniem ruchu autobusów na torowisku. Wariant drugi przewiduje zaprojektowanie pasa autobusowo-tramwajowego po jednej stronie ul. Opolskiej, uwzględniając skrzyżowanie z Trasą Krakowską.
Po wyborze jednego z wariantów, konieczne będzie opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej, która obejmie projekt budowlany (zagospodarowanie terenu, projekty architektoniczno-budowlane oraz projekty techniczne), a także uzyskanie wszystkich wymaganych decyzji i pozwoleń, takich jak decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, pozwolenie wodnoprawne oraz pozwolenie konserwatora zabytków.
Rozbudowa ulic Krakowskiej i Opolskiej ma na celu poprawę przepustowości i bezpieczeństwa ruchu drogowego, zwłaszcza w kontekście rosnącego natężenia ruchu w tej części Wrocławia. Wprowadzenie pasa autobusowo-tramwajowego umożliwi płynny przejazd komunikacji miejskiej, co ułatwi mieszkańcom codzienne dojazdy. Dodatkowo, budowa dwutorowego odcinka toru pozwoli na zwiększenie liczby pociągów pasażerskich, poprawiając skomunikowanie z okolicznymi miejscowościami, w tym z gminą Siechnice, oraz z centrum Gdańska.
Przetarg ma charakter otwarty, a oferty należy składać w Urzędzie Miasta Wrocław (pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław) do 27 marca 2025 roku. Główne kryteria wyboru ofert to cena (60%), doświadczenie Projektanta w specjalności torowej (20%) oraz doświadczenie Projektanta w specjalności drogowej (20%). Termin realizacji zamówienia dla części LOT-0001 przewidziany jest na okres 24 miesięcy, począwszy od 24 czerwca 2025 roku.
Organizatorem przetargu jest Urząd Miasta Wrocław, natomiast Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. odpowiedzialne są za kontakt w sprawie zamówienia. Dokumentacja przetargowa oraz pełna specyfikacja warunków zamówienia (SWZ) dostępne są na stronie: Platforma Zakupowa Wrocławskich Inwestycji.
Planowana inwestycja ma kluczowe znaczenie dla rozwoju infrastruktury drogowej i komunikacyjnej we Wrocławiu oraz poprawy jakości życia mieszkańców. Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej to pierwszy krok ku realizacji tej strategicznej inwestycji, która przyczyni się do poprawy mobilności i bezpieczeństwa w południowej części miasta.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze