Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

11 ofert na przebudowę Mostu Chrobrego w Poznaniu. 10 w budżecie

infotram
20.05.2025 09:30
0 Komentarzy

Przebudowa mostu Chrobrego ze względu na jego zły stan techniczny, ma się rozpocząć jesienią. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie poinformowała, że otwarto oferty w przetargu na wykonawcę robót budowlanych.

10 z 11 ofert mieści się w budżecie zakładanym przez spółkę.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy planowane jest rozpoczęcie przebudowy mostu Chrobrego i jak długo mają potrwać prace?
  2. Jakie zmiany infrastrukturalne przewidziano w ramach inwestycji, poza samą przebudową mostu?
  3. W jaki sposób zorganizowany będzie ruch drogowy podczas poszczególnych etapów przebudowy?
Most Chrobrego w Poznaniu
Most Chrobrego w Poznaniu

Zły stan mostu

Most Chrobrego w Poznaniu to jedna z ważniejszych przepraw przez Wartę w stolicy Wielkopolski. Przebudowa mostu konieczna jest ze względu na jego zły stan techniczny. Konstrukcja ma zostać całkowicie rozebrana i wybudowana na nowo. Według informacji zamieszczonych na stornie spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, koszt inwestycji ma wynieść łącznie ok. 160 mln zł.

Spółka poinformowała w komunikacie, że rozpoczęła się ofert złożonych w przetargu.

„Rozpoczęcie robót przewidziane jest na jesień tego roku. Prace potrwają około trzy lata i zostaną podzielone na etapy, by wynikające z nich utrudnienia były możliwie najmniej dotkliwe” – zaznaczył wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie Marcin Gołek.

Cytowany w komunikacie prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak zaznaczył, że „dziesięć z jedenastu ofert mieści się w zakładanym przez Poznańskie Inwestycje Miejskie budżecie”. Dodał, że „takie zainteresowanie cieszy w przypadku tak dużej inwestycji. Szczególnie, że są to firmy z dużym doświadczeniem, nierzadko międzynarodowym, które zajmowały się już tego typu przedsięwzięciami”.

W ramach inwestycji zaplanowano, że najpierw wyłączona z ruchu i rozebrana zostanie nitka północna mostu, która jest w gorszym stanie niż południowa. Do czasu wybudowania nowej ruch w obu kierunkach zostanie poprowadzony południową częścią. W drugim etapie sytuacja się odwróci. Ruch będzie odbywał się przebudowaną nitką północną i wykonawca zajmie się wtedy częścią południową. Równolegle będą prowadzone pozostałe prace zaplanowane w ramach tej inwestycji. Po przebudowie do dyspozycji kierowców w dalszym ciągu będą po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.

Po zakończeniu prac zmienią się m.in. dojazdy do mostu; inwestycja obejmuje również rozbudowę odcinków ul. Estkowskiego i Wyszyńskiego. Prace prowadzone będą także na skrzyżowaniach z ulicami Chwaliszewo, Panny Marii i Wieżową. W zakres robót wchodzi również budowa zjazdów, chodników, dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Przy Katedrze wybudowany zostanie wspólny przystanek tramwajowo-autobusowy; w tym miejscu autobusy będą mogły jechać po torowisku.

W zakres inwestycji wchodzi też m.in. likwidacja istniejących zejść z przystanków tramwajowych pod ul. Wyszyńskiego. W ich miejsce zaprojektowano tradycyjne, naziemne przejście wraz z przejazdem dla rowerzystów. Jednocześnie zostanie zachowana możliwość komunikacji pod jezdnią ul. Wyszyńskiego w relacji ul. Wieżowa – ul. Panny Marii.

Spółka podała, że w zakresie obowiązków wykonawcy wyłonionego w postępowaniu przetargowym będą także prace dotyczące: odwodnienia drogowego, oświetlenia ulicznego, sygnalizacji świetlnej i zieleni. Zgodnie ze wskazaniem spółki Aquanet, przebudowana zostanie również sieć wodociągowa. (PAP)

Komentarze