Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

1 maja Gustaw wraca na tory [FILM]

infotram
29.04.2019 14:40
0 Komentarzy

Specjalna,turystyczna linia tramwajowa „ZLT” ruszy już pierwszego maja. Będzie na niejkursował historyczny tramwaj Konstal typu N , którego MPK Wrocław ochrzciłodumnym imieniem Gustaw.

Popularny wśród mieszkańców Wrocławia Gustaw będzie kursowaćcodziennie podczas długiego weekendu majowego, a później w każdy weekend, aż do27 października. Historyczny wagon poprowadzi nas trasą, podczas którejbędziemy mieli okazję zobaczyć najbardziej atrakcyjne turystycznie obszary iobiekty we Wrocławiu.

Podróż z konduktorem

Gustaw będzie kursował w godzinach 11:00-18:00. Naprzystankach, które znajdują się na trasie tramwaju, pojawią się szczegółowerozkłady jazdy, z których będą mogli korzystać zainteresowani podróżą. Na linięturystyczną MPK nie będą obowiązywały droższe bilety niż na zwykłe przejazdy.Zgodnie z taryfą za normalny zapłacimy 3,40 zł, a za ulgowy 1,70 zł. Biletymożemy kupić w automacie stacjonarnym lub w kiosku. Akceptowane będą równieżkarty Urbancard oraz bilety zakupione w aplikacjach mobilnych.

Nietypowo, kupimy je również u konduktora, który będziepracował w Gustawie. Jest to ukłon w stronę miłośników historii i klimatu”dawnego podróżowania” wrocławską komunikacją miejską. Przypominamy, żekonduktorzy zniknęli z pojazdów MPK na początku lat 70.

Gustaw, czyli żywa historiakomunikacji zbiorowej

Przejazd specjalną linią turystyczną to gratka dlamiłośników historii. Tramwaje Konstal typu N kursowały po Wrocławiu od lat 50.XX wieku. Po kilkudziesięciu latach zostały zastąpione przez nowocześniejszeKonstale 102 Na i 105 Na. Kilka egzemplarzy zachowano i przekształcono wpojazdy techniczne, w tym właśnie Gustawa – wagon silnikowy G-091.

Jadąc Gustawem możemydoświadczyć tego, w jaki sposób pół wieku temu podróżowano komunikacją miejskąwe Wrocławiu – mówi rzecznik MPK Wrocław Aleksander Łoś. Atrakcją jest również to, że w czasie jazdymożna podglądać pracę motorniczego, który nie jest zamknięty w kabinie. To, wjaki sposób kierowano tramwajami w latach 50. znacząco różni się dzisiejszegosposobu ich prowadzenia – uzupełnia.

Trasa przejazdu:

OPERA – Świdnicka – Podwale – Krupnicza – KazimierzaWielkiego – pl. Dominikański – Oławska –Traugutta – pl. Społeczny – Wyszyńskiego – Szczytnicka – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana –Skłodowskiej-Curie – most Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – ZOO

ZOO – Wróblewskiego – Wajdy – most Zwierzyniecki –Skłodowskiej-Curie – pl. Grunwaldzki – Piastowska – Sienkiewicza – pl. Bema –mosty Młyńskie – św. Jadwigi – most Piaskowy – Grodzka – Nowy Świat –Kazimierza Wielkiego – Widok – OPERA


Komentarze