Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Kędzierzyna-Koźla do Kopenhagi. Dla Arrivy

infoship
26.11.2018 14:00
0 Komentarzy

Stocznia Damen Shipyards Koźle z Kędzierzyna-Koźla podpisała kontrakt na budowę i dostawę pięciu tramwajów wodnych dla firmy Arriva. Jednostki te będą operować w Kopenhadze.

Zgodnie z umową, pięć tramwajów wodnych ma trafić do odbiorcy do końca przyszłego roku. Każdy z nich będzie miał 23 metry długości, 6 metrów szerokości i będzie mógł zabrać na pokład do 80 pasażerów. Nowością jest napęd jednostek – będą zasilane prądem – co wymusza budowę stacji szybkiego ładowania przy specjalnie zaprojektowanych przystankach.

Prezes stoczni Jacek Małek powiedział PAP, że kontrakt przewiduje budowę jednostek „pod klucz”. Natomiast budową i instalacją stacji ładowania zajmie się inna firma. Małek nie mógł ujawnić wartości kontraktu.

-„To szczególny projekt pod każdym względem. To pierwszy projekt w pełni zelektryfikowanych promów w grupie Damen, pierwszy projekt elektrycznych promów realizowany w Polsce, pierwszy taki zaprojektowany w naszym biurze w Gdańsku i pierwszy taki, który będzie wykonywać od A do Z nasza stocznia. Będzie to również pierwszy nasz projekt, w którym, obok stali, zastosujemy części konstrukcji z laminatów” – wyjaśnia Małek.

Próby morskie będą prowadzone prawdopodobnie w Szczecinie, ze względu na fakt, że Odra jest za płytka do przeprowadzenia tego typu sprawdzianów. Pierwsza jednostka, po próbach na uwięzi w siedzibie stoczni, powinna trafić do Szczecina jesienią przyszłego roku.

Obecnie stocznia w Kędzierzynie-Koźlu realizuje kilka kontraktów, wśród których są pogłębiarki, modułowe pontony, ale także kadłuby lodołamaczy dla RZGW Warszawa. Zakład zatrudnia blisko 200 pracowników. (PAP)

Komentarze