Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z autobusów w statki. Ebusco chce zelektryzować żeglugę

infoship
22.04.2022 22:00
0 Komentarzy

Holenderski producent autobusów elektrycznych przejął 40% udziałów w firmie Zero Emission Services B.V. (ZES) i ma wizję rozwoju bezemisyjnej żeglugi śródlądowej.

Ebusco przejęło udziały od ENGIE. Doświadczenie firmy w elektryfikacji rynku autobusowego może w przyszłości pozytywnie wpłynąć na elektryfikację śródlądowej oraz morskiej floty.

Elektryczna misja

Nabycie udziałów w ZES doskonale wpisuje się w strategię i misję Ebusco, polegającą na przyczynianiu się do poprawy środowiska poprzez tworzenie bezpiecznych, zrównoważonych, bezemisyjnych i przystępnych cenowo systemów transportowych. Udziały Ebusco w ZES oznaczają początek współpracy, w ramach której ZES może czerpać korzyści z doświadczenia Ebusco w zakresie akumulatorów o dużej wytrzymałości i systemów zarządzania akumulatorami. W ramach produktów Energy Storage Systems (ESS), Ebusco opracowało w ostatnich latach mobilne kontenery energetyczne (MEC). Rozwiązania te można doskonale zintegrować z koncepcją ZES.

Ponadto Ebusco ma duże doświadczenie w monitorowaniu całej floty autobusów i infrastruktury ładowania za pośrednictwem dedykowanej platformy oprogramowania Ebusco Live. Ten system zarządzania flotą w czasie rzeczywistym oraz zdobyta wiedza i doświadczenie mogą zostać wykorzystane do dalszego rozwoju oferty ZES i efektywności jej rozwiązań.

Dzisiejszy przemysł statków śródlądowych wykazuje wiele podobieństw do przemysłu autobusowego dziesięć lat temu. W tym czasie Ebusco było pionierem w rozwoju autobusów elektrycznych i związanej z nimi infrastruktury EV. Jednak ogólna akceptacja transportu elektrycznego jest obecnie znacznie bardziej zaawansowana, więc przejście w żegludze śródlądowej prawdopodobnie nastąpi szybciej.

-„Jesteśmy przekonani, że udział Ebusco w ZES może przynieść przyspieszony wzrost popularności elektrycznej żeglugi śródlądowej. Razem możemy być liderem na tym praktycznie zerowym rynku. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z innymi udziałowcami i zespołem ZES, aby czysta, bezemisyjna żegluga śródlądowa stała się nowym standardem” – powiedział Peter Bijvelds, dyrektor generalny Ebusco.

Historia ZES

Start-up w bezemisyjnej żegludze śródlądowej został założony w czerwcu 2020 roku i oferuje pełną gamę produktów i usług, opartą na wymiennych pojemnikach na akumulatory ładowane energią odnawialną, stacjach ładowania, wsparciu technicznym oraz innowacyjnej koncepcji pay per use dla armatorów. We wrześniu 2021 r. rozpoczął działalność pierwszy bezemisyjny statek żeglugi śródlądowej z kontenerami energetycznymi ZES.

ZES została założona przez bank ING, dostawcę energii i usług technicznych ENGIE, firmę morską Wärtsilä oraz Zarząd Portu w Rotterdamie. Ebusco przejęło 40% udziałów od ENGIE. Wszyscy akcjonariusze zapewniają kapitał, wiedzę i personel, aby wspierać ZES w jego rozwoju.

Komentarze