Wrocław wraca do tramwaju wodnego. Kolejne konsultacje
Wrocław kontynuuje prace nad wprowadzeniem tramwaju wodnego.
Miasto chce zapytać mieszkańców o opinie i pozyskać rządowe pieniądze na pilotażową trasę.
Rzeczne konsultacje
Urzędnicy chcą zapytać mieszkańców, czy korzystaliby z takiej formy transportu zbiorowego. Przygotowane są już wstępne trasy. Pilotażowa linia liczy 15 przystanków – z centrum miasta do mostu Osobowickiego na północy Wrocławia. Łącznie prawie 9 kilometrów. Pokonanie całej trasy zajmowałoby około 1,5 godziny.
Będzie ona łączyć rejon Uniwersytetu Wrocławskiego, mostu Uniwersyteckiego i Wyspy Słodowej z m.in. bulwarami: ks. Aleksandra Zienkiewicza, Xawerego Dunikowskiego, Marii i Lecha Kaczyńskich oraz im. Rektora Stanisława Kulczyńskiego, a następnie poprzez Śluzę Szczytniki będzie łączyć odcinek Starej Odry z Kanałem Miejskim, z przystankiem końcowym w rejonie mostu Osobowickiego oraz Śluzy Różanka.
We Wrocławiu takie rozwiązanie komunikacyjne stosowane było do lat 50. XX wieku
Cztery linie
Docelowo tramwaj wodny ma pływać po 4 trasach. Zaplanowano ok 30 przystanków. W przyszłości miałby być uzupełnieniem tego tradycyjnego. Ma służyć nie tylko turystom, ale przede wszystkim mieszkańcom.
-„Pod względem prędkości niekoniecznie będzie to środek konkurencyjny dla samochodu, autobusu, tramwaju, natomiast na pewno szybciej będzie można się przedostać z jednego brzegu na drugi – twierdzi Mateusz Majka, koordynator ds. polityki rzecznej w Urzędzie Miejskim Wrocławia.
Tramwaj wodny ma kosztować od 20 do 40 mln zł w zależności od tego czy miasto kupiłoby własne statki czy korzystało z usług zewnętrznej firmy. Magistrat chce się starać o dotacje zewnętrzne: unijne lub rządowe.
Dodatkowe konsultacje
Także badaczki z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu zamierzają przeanalizować opinie mieszkańców ws. wodnego tramwaju. Dr Joanna Macalik i Hanna Adamiczka zapraszają do udziału w wywiadach.
-„Prowadzimy je równolegle do konsultacji społecznych organizowanych przez urząd miejski. Chcemy wesprzeć miasto, a jednocześnie przeprowadzić badanie konsumenckie i wizerunkowe pod kątem naukowym – tłumaczy „Wyborczej” dr Macalik.
Respondenci będą pytani m.in. o własne preferencje dotyczące komunikacji miejskiej. Zgłoszenia można wysyłać do końca sierpnia na adres e-mail [email protected]. W badaniu udział wziąć może każdy mieszkaniec, niezależnie od wieku czy statusu zawodowego. W treści e-maila warto zawrzeć informację, czy na co dzień korzystamy z komunikacji miejskiej.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze