W tym roku Gryfia ma rozpocząć budowę promu dla PŻB
Informacje na temat sytuacji m.in. Morskiej StoczniRemontowej Gryfia były tematem sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i ŻeglugiŚródlądowej.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia planuje uzyskać w tym rokuprzychody m.in. z remontu cywilnych jednostek i budowy nowych lodołamaczy –poinformował 14 maja posłów wiceminister gospodarki morskiej i żeglugiśródlądowej Grzegorz Witkowski.
Informacje na temat sytuacji m.in. Morskiej StoczniRemontowej Gryfia były tematem sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i ŻeglugiŚródlądowej.
Aktualna sytuacja
„Stocznia Remontowa Gryfia finalizuje transakcję pozyskaniafinansowania od instytucji finansowo-bankowych kontraktów długoterminowych,konkretnie budowy lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej wGdańsku, oraz remontu jednostki +Lublin+ dla Komendy Portu Wojennego wŚwinoujściu” – powiedział Witkowski.
Jak dodał, „spółka planuje w br. uzyskać przychody ztytułu realizacji cywilnych projektów remontowych, realizacji nowych budówlodołamaczy oraz produkcji specjalnej na rzecz komendy MarynarkiWojennej”.
Dodał, że spółka ma remontować prom „Gryf”;rozpoczęcie tych prac planowane jest pod koniec czerwca br.
„Finalizowany jesttakże kontrakt na remont promu +Galileusz+. Tutaj rozpoczęcie prac planujemy napoczątek lipca. Negocjowany jest także kontrakt na remont kolejnego promu;rozpoczęcie tych prac planowane jest na sierpień” – wskazał.
Co z nowym promem?
Jak powiedział Witkowski, kontynuowane są również prace nadwykonaniem dokumentacji projektowej dla promu ro-pax. W kwietniu br. rozpoczęłysię badania modelowe w Centrum Techniki Okrętowej.
Poseł Arkadiusz Marchewka (PO-KO) pytał, „na jakim etapiejest budowa promu, która rozpoczęła się prawie dwa lata temu od symbolicznegopołożenia stępki”.
„W tym roku – i mówię to z pełną świadomością -rozpoczną się prace fizycznie przy budowie ro-paksa” – powiedział prezesGryfii Artur Trzeciakowski. „Bez względu na to, czy będzie to realizowanewedług jednego, czy drugiego projektu, o których w tej chwili rozmawiamy,będzie to wykonane w tym roku” – podkreślał.
„Prace związane z realizacją projektu technicznego całyczas trwają; co miesiąc zgodnie z harmonogramem spływa kolejna częśćdokumentacji” – powiedział Trzeciakowski dopytywany o szczegóły.
Stępkę pod budowę promu typu ro-pax dla PŻB położono wSzczecinie 23 czerwca 2017 r. W lipcu 2018 r. poinformowano, że proces projektowaniapromu uległ wydłużeniu przez wprowadzenie do niego istotnych zmian. Z tychinformacji wynikało także, że prom dla PŻB ma być gotowy na przełomie 2020 i2021 r.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A. powstała w wynikupołączenia dwóch zakładów, które od września 2013 r. prowadzą działalnośćoperacyjną jako jedna spółka. Stocznia posiada dwa zakłady produkcyjne – wSzczecinie i Świnoujściu. (PAP)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze