TT-Line uruchomiło zielony prom ze Świnoujścia do Szwecji
2 maja najnowocześniejszy prom na Bałtyku z napędem LNG – „Nils Holgersson” pod banderą TT-Line – rozpoczął regularne rejsy ze Świnoujścia do Szwecji. Armator zapowiada, że już wkrótce drugi taki prom wejdzie do eksploatacji na bałtyckie trasy.
To niemiecka odpowiedź na polskie plany zbudowania podobnych zielonych statków dla Polferries i Unity Line.
Zielony statek
Pierwsze wyjście „Nilsa”ze Świnoujścia odbyło się dnia 02.05.2022 o godz.01:00, a pierwsze dzienne zawinięcie do Świnoujścia w dniu 02.05.2022 w godz.14:00 – 16:00.
Tym samym linia TT-Line została pionierem na południowym Bałtyku w wykorzystaniu LNG, jako paliwa do napędu Green Ship. LNG (skroplony gaz ziemny), który obecnie jest uważany za najczystsze paliwo okrętowe, przyjazne środowisku i ma ogromne zalety dla lokalnej społeczności i całego środowiska z uwagi na znaczną redukcję emisji spalin do atmosfery.
Ilość cząstek stałych zostaje zmniejszona o 93%, tlenku azotu (NOx) o 82%, tlenków siarki (SOx) o 98% w porównaniu z tradycyjnym paliwem okrętowym, co pozytywnie wpływa na zielony ślad w portach. Ogólna wydajność eksploatacyjna statków w połączeniu ze zwiększoną pojemnością ładunkową i pasażerską sprawią, że emisja CO2 zostanie redukowana nawet o 60% na jedną transportowaną frachtową.
-„Zrównoważony rozwój to podstawowy temat przyszłości. Ochrona środowiska ma dla firmy kluczowe znaczenie. Chcemy sprostać tym wyzwaniom i połączyć ekonomikę z ekologią”- mówi Aneta Wencel, dyrektor TT-Line Polska.
Oprócz przyjaznego dla środowiska paliwa, na statku zastosowano wiele proekologicznych rozwiązań technicznych:
- energooszczędny system klimatyzacji zapewnia minimalne zużycie energii, a zastosowany system odzysku ciepła z silnika oszczędza dodatkową energię.
- zoptymalizowano linię kadłuba, w tym dziób, co zapewnia niskie zużycie paliwa przy zachowaniu profilu prędkości statku.
- na statku zastosowano kompleksowy system zarządzania odpadami i wykorzystywane są tylko ekologiczne środki i detergenty, wykorzystanie plastikowych produktów jest zminimalizowane,
- na pokładzie promu dostępnych jest aż 32 stacji ładowania samochodów elektrycznych.
- statek wyposażony jest tylko w oświetlenie LED, które zmniejszają zużycie energii o 80% i zapewniają dziesięciokrotnie dłuższą żywotność urządzeń.
-„Czujemy odpowiedzialność za środowisko, dlatego nasze statki muszą być projektowane z myślą o przyszłości, gdyż będą nam służyć przez wiele lat” – kontynuuje Aneta Wencel.
do 800 pasażerów
„Nils Holgersson” może zabrać na pokład 800 pasażerów i ponad 200 jednostek frachtowych. Statek jest znacznie większy od swojego poprzednika o tej samej nazwie, który pozostaje we flocie TT-Line, jako „Akka”. Na pokładzie Zielonego Statku dostępnych jest łącznie 239 nowoczesnych, przestronnych i wygodnych kabin w różnych kategoriach.
Sylwetka nowego „Nilsa Holgerssona” jest ciekawa, gdyż część pasażerska, z dwoma pokładami z dużymi panoramicznymi oknami, została umieszczona nad mostkiem kapitańskim. Pozwoli to pasażerom rozkoszować się wspaniałym widokiem, który na pewno pozostanie w pamięci z podróży morskiej przez Bałtyk, a zewnętrzny taras o powierzchni około 1200 m² oferuje dużo miejsca, aby odpocząć i cieszyć się świeżym morskim powietrzem.
Także dla rodziców z dziećmi przeprawa Zielonym Statkiem będzie prawdziwą przygodą. Przestronny plac zabaw oferuje maluchom dużo miejsca do zabawy i szaleństwa, podczas, gdy rodzice mogą odpocząć i cieszyć się podróżą tuż obok.
Zobaczcie najnowszą jednostkę TT Line na filmie:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze