Tramwaj wodny ze Szczecina do Świnoujścia hitem lata. Skorzystało 6 tysięcy pasażerów
Nowa atrakcja turystyczna Pomorza Zachodniego – Samorządowy Szlak Wodny – przyciągnęła tłumy. Z pilotażowego połączenia wodnego ze Szczecina przez Nowe Warpno do Świnoujścia skorzystało w wakacje około 6 tysięcy mieszkańców i turystów.
Projekt został zainicjowany przez starostę polickiego Shivanę Fate, który zaprosił do współpracy sąsiednie samorządy. Pomysł nawiązuje do tradycji tzw. białej floty, kiedy popularne były rejsy po Odrze i Zalewie Szczecińskim w kierunku Świnoujścia.
Rozkład jazdy:
- Ilu pasażerów skorzystało z tramwaju wodnego na trasie Szczecin–Nowe Warpno–Świnoujście w pilotażowym sezonie?
- Jakie samorządy dofinansowały projekt Samorządowego Szlaku Wodnego?
- Jakie czynniki będą decydować o ewentualnej kontynuacji i rozwoju projektu w przyszłym roku?
Ogromne zainteresowanie pasażerów
Pierwszy rejs odbył się 28 czerwca, a ostatnie kursy – w miniony weekend. W poniedziałek starostwo polickie podsumowało cały sezon pilotażowy.
Jak poinformowała rzeczniczka starostwa Sylwia Turkiewicz, zainteresowanie rejsami utrzymywało się przez całe lato.
– Praktycznie co weekend bilety były wyprzedane. W pierwszy weekend tramwaj przetransportował około tysiąca osób – przekazała.
Połączenie obsługiwał statek „Queen of Szczecin”, mogący pomieścić 200 pasażerów i 50 rowerów. Na pokładzie nie brakowało atrakcji: rejs Odrą i Zalewem Szczecińskim pozwalał z bliska obserwować kormorany, bieliki i inne ptaki wodne, a także żaglówki i statki mijane na trasie.
Dostępne ceny dzięki wsparciu samorządów
Ceny biletów ustalono na poziomie 50 zł za rejs Szczecin–Nowe Warpno i 70 zł za całą trasę do Świnoujścia. Wprowadzono również zniżki dla dzieci i bilety rodzinne 2+2. Przystępne ceny były możliwe dzięki dofinansowaniu samorządów – po 100 tys. zł do projektu dołożyły miasta Świnoujście, Nowe Warpno, Police, Szczecin oraz urząd marszałkowski.
Co dalej z projektem?
Pilotaż zakładał kursy wyłącznie w weekendy i tylko w wakacje. Teraz trwają analizy, które mają odpowiedzieć na pytanie o przyszłość Samorządowego Szlaku Wodnego. Oceniana będzie frekwencja, opinie pasażerów oraz opłacalność finansowa przedsięwzięcia.
– Będę zabiegał, by tramwaj wodny nadal funkcjonował i łączył kolejne miejscowości – zapowiedział starosta policki Shivan Fate.
Jeśli projekt doczeka się kontynuacji, może na stałe wpisać się w mapę turystycznych atrakcji Pomorza Zachodniego, stając się jednocześnie nowoczesnym i ekologicznym środkiem transportu regionalnego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze