Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tramwaj wodny ze Szczecina do Świnoujścia hitem lata. Skorzystało 6 tysięcy pasażerów

infoship
25.08.2025 20:00
0 Komentarzy

Nowa atrakcja turystyczna Pomorza Zachodniego – Samorządowy Szlak Wodny – przyciągnęła tłumy. Z pilotażowego połączenia wodnego ze Szczecina przez Nowe Warpno do Świnoujścia skorzystało w wakacje około 6 tysięcy mieszkańców i turystów.

Projekt został zainicjowany przez starostę polickiego Shivanę Fate, który zaprosił do współpracy sąsiednie samorządy. Pomysł nawiązuje do tradycji tzw. białej floty, kiedy popularne były rejsy po Odrze i Zalewie Szczecińskim w kierunku Świnoujścia.

Rozkład jazdy:

  1. Ilu pasażerów skorzystało z tramwaju wodnego na trasie Szczecin–Nowe Warpno–Świnoujście w pilotażowym sezonie?
  2. Jakie samorządy dofinansowały projekt Samorządowego Szlaku Wodnego?
  3. Jakie czynniki będą decydować o ewentualnej kontynuacji i rozwoju projektu w przyszłym roku?
Queen of Szczecin
Queen of Szczecin

Ogromne zainteresowanie pasażerów

Pierwszy rejs odbył się 28 czerwca, a ostatnie kursy – w miniony weekend. W poniedziałek starostwo polickie podsumowało cały sezon pilotażowy.

Jak poinformowała rzeczniczka starostwa Sylwia Turkiewicz, zainteresowanie rejsami utrzymywało się przez całe lato.

Praktycznie co weekend bilety były wyprzedane. W pierwszy weekend tramwaj przetransportował około tysiąca osób – przekazała.

Połączenie obsługiwał statek „Queen of Szczecin”, mogący pomieścić 200 pasażerów i 50 rowerów. Na pokładzie nie brakowało atrakcji: rejs Odrą i Zalewem Szczecińskim pozwalał z bliska obserwować kormorany, bieliki i inne ptaki wodne, a także żaglówki i statki mijane na trasie.

Dostępne ceny dzięki wsparciu samorządów

Ceny biletów ustalono na poziomie 50 zł za rejs Szczecin–Nowe Warpno i 70 zł za całą trasę do Świnoujścia. Wprowadzono również zniżki dla dzieci i bilety rodzinne 2+2. Przystępne ceny były możliwe dzięki dofinansowaniu samorządów – po 100 tys. zł do projektu dołożyły miasta Świnoujście, Nowe Warpno, Police, Szczecin oraz urząd marszałkowski.

Co dalej z projektem?

Pilotaż zakładał kursy wyłącznie w weekendy i tylko w wakacje. Teraz trwają analizy, które mają odpowiedzieć na pytanie o przyszłość Samorządowego Szlaku Wodnego. Oceniana będzie frekwencja, opinie pasażerów oraz opłacalność finansowa przedsięwzięcia.

Będę zabiegał, by tramwaj wodny nadal funkcjonował i łączył kolejne miejscowości – zapowiedział starosta policki Shivan Fate.

Jeśli projekt doczeka się kontynuacji, może na stałe wpisać się w mapę turystycznych atrakcji Pomorza Zachodniego, stając się jednocześnie nowoczesnym i ekologicznym środkiem transportu regionalnego.

Komentarze