Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Świnoujście i ostatnia taka majówka z miejskimi promami

infoship
01.05.2023 07:02
0 Komentarzy

Po raz ostatni Świnoujście wzmacnia przeprawy promowe na długi weekend majowy. W połowie czerwca nastąpi otwarcie tunelu pod Świną.

Przeprawa pod cieśniną Świny ma zakończyć problemy komunikacyjne mieszkańców Świnoujścia i połączyć wyspę Wolin z wyspą Uznam.

Majowe promy

Miasto opublikowało informację o planowanej liczbie promów na długi weekend majowy:

  • 1 maja (poniedziałek): 2 Bieliki i 2 Karsibory
  • 2 maja (wtorek): 3 Bieliki i 2 Karsibory
  • 3 maja (środa): 3 Bieliki i 3 Karsibory
  • 6 maja (sobota): 3 Bieliki i 2 Karsibory
  • 7 maja (niedziela): 3 Bieliki i 3 Karsibory

W pozostałe dni powszednie maja pływają 3 Bieliki i 2 Karsibory. Zobacz jak teraz wygląda sytuacja na przeprawie promowej – http://przeprawa.swi.pl

fot. UM Świnoujście

Czekając na tunel

Wykonawca świnoujskiego tunelu zapewnienia, że w połowie czerwca inwestycja pod Świną zostanie udostępniona.

W ubiegłym tygodniu pierwsze autobusy przejechały testowo podwodnym tunelem z wyspy Uznam na wyspę Wolin i z powrotem.

-„Autobus komunikacji miejskiej bardzo sprawnie przejechał przez tunel, po to, żeby zbadać czas przejazdu. Będziemy mogli już ustawić kursy autobusów i zaraz po otwarciu uruchomić komunikację publiczną przez tunel” – przekazała zastępczyni prezydenta Świnoujścia Barbara Michalska.

Od ostatniego przystanku po stronie wyspy Uznam do pierwszego przystanku na wyspie Wolin (trasa długości 4 km, w tym 1780 m to tunel) autobus komunikacji miejskiej jechał 10 minut; przez sam tunel, jadąc z prędkością 30 km/h, niecałe 5,5 minuty.

Aktualnie w pomieszczeniach technicznych trwają prace wykończeniowe. Na rampie oraz w tunelu wykonywane są dylatacje, a w budynku Biura Centrum Obsługi prowadzone są prace instalacyjne i testy wszystkich urządzeń.

Na terenie budowy trwają roboty związane z zagospodarowaniem przestrzeni na drogach dojazdowych i wokół budynków, np. stacji transformatorowych, gdzie wykonywane są prace brukarskie.

W tunelu malowane są wyjścia ewakuacyjne oraz klatki schodowe. Cała konstrukcja jest doszczelniana. Kontynuowany jest montaż niezbędnych instalacji, które będą koordynowane w Biurze Centrum Obsługi.

Droga między wyspami Wolin i Uznam będzie mieć długość ok. 3,2 km. Część wydrążona maszyną TBM ma 1484 m.

fot. UM Świnoujście

problemy komunikacyjne

Przeprawa pod cieśniną Świny ma połączyć wyspę Wolin z wyspą Uznam, na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska, a tym samym zakończyć problemy komunikacyjne mieszkańców Świnoujścia i turystów. Aby przedostać się na wyspę Uznam należy obecnie skorzystać z przeprawy promowej, co często wiąże się z długim oczekiwaniem.

-„Będziemy w pełni zintegrowani komunikacyjnie, mam nadzieję, nie tracąc jednak tego ducha wyspiarskości” – powiedział w poniedziałek marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Inwestorem jest Świnoujście, a inwestorem zastępczym – szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR/Gülermak. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dokłada z własnego budżetu.

Komentarze