Świnoujście i ostatnia taka majówka z miejskimi promami
Po raz ostatni Świnoujście wzmacnia przeprawy promowe na długi weekend majowy. W połowie czerwca nastąpi otwarcie tunelu pod Świną.
Przeprawa pod cieśniną Świny ma zakończyć problemy komunikacyjne mieszkańców Świnoujścia i połączyć wyspę Wolin z wyspą Uznam.
Majowe promy
Miasto opublikowało informację o planowanej liczbie promów na długi weekend majowy:
- 1 maja (poniedziałek): 2 Bieliki i 2 Karsibory
- 2 maja (wtorek): 3 Bieliki i 2 Karsibory
- 3 maja (środa): 3 Bieliki i 3 Karsibory
- 6 maja (sobota): 3 Bieliki i 2 Karsibory
- 7 maja (niedziela): 3 Bieliki i 3 Karsibory
W pozostałe dni powszednie maja pływają 3 Bieliki i 2 Karsibory. Zobacz jak teraz wygląda sytuacja na przeprawie promowej – http://przeprawa.swi.pl
Czekając na tunel
Wykonawca świnoujskiego tunelu zapewnienia, że w połowie czerwca inwestycja pod Świną zostanie udostępniona.
W ubiegłym tygodniu pierwsze autobusy przejechały testowo podwodnym tunelem z wyspy Uznam na wyspę Wolin i z powrotem.
-„Autobus komunikacji miejskiej bardzo sprawnie przejechał przez tunel, po to, żeby zbadać czas przejazdu. Będziemy mogli już ustawić kursy autobusów i zaraz po otwarciu uruchomić komunikację publiczną przez tunel” – przekazała zastępczyni prezydenta Świnoujścia Barbara Michalska.
Od ostatniego przystanku po stronie wyspy Uznam do pierwszego przystanku na wyspie Wolin (trasa długości 4 km, w tym 1780 m to tunel) autobus komunikacji miejskiej jechał 10 minut; przez sam tunel, jadąc z prędkością 30 km/h, niecałe 5,5 minuty.
Aktualnie w pomieszczeniach technicznych trwają prace wykończeniowe. Na rampie oraz w tunelu wykonywane są dylatacje, a w budynku Biura Centrum Obsługi prowadzone są prace instalacyjne i testy wszystkich urządzeń.
Na terenie budowy trwają roboty związane z zagospodarowaniem przestrzeni na drogach dojazdowych i wokół budynków, np. stacji transformatorowych, gdzie wykonywane są prace brukarskie.
W tunelu malowane są wyjścia ewakuacyjne oraz klatki schodowe. Cała konstrukcja jest doszczelniana. Kontynuowany jest montaż niezbędnych instalacji, które będą koordynowane w Biurze Centrum Obsługi.
Droga między wyspami Wolin i Uznam będzie mieć długość ok. 3,2 km. Część wydrążona maszyną TBM ma 1484 m.
problemy komunikacyjne
Przeprawa pod cieśniną Świny ma połączyć wyspę Wolin z wyspą Uznam, na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska, a tym samym zakończyć problemy komunikacyjne mieszkańców Świnoujścia i turystów. Aby przedostać się na wyspę Uznam należy obecnie skorzystać z przeprawy promowej, co często wiąże się z długim oczekiwaniem.
-„Będziemy w pełni zintegrowani komunikacyjnie, mam nadzieję, nie tracąc jednak tego ducha wyspiarskości” – powiedział w poniedziałek marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Inwestorem jest Świnoujście, a inwestorem zastępczym – szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR/Gülermak. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dokłada z własnego budżetu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze