Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stocznia Crist zbuduje drugi prom na prąd

infoship
05.11.2015 09:55
0 Komentarzy

Stocznia Crist podpisała kontrakt zFinferries nabudowę promu z napędem hybrydowym diesel-elektryczny. Prace mają potrwać18 miesięcy.

Projekt P310 jest drugim elektrycznym promem w Europie,który jest realizowany i pewnie nie ostatnim. Wobec dużej liczby drogowychprzepraw promowych i dużej wagi przykładanej przez rządy i samorządylokalne do spraw ochrony środowiska, można się spodziewać rosnącegozainteresowania budową podobnych konstrukcji oraz następnych zleceń na statki typudouble-ended ferry. Statek, który zbuduje Crist ma prawie 97 m długościi ponad 15 m szerokości.

Jest zaprojektowany do transportu 90 samochodów osobowychi372 pasażerów. Jednostka ma mieć 3-osobową załogę. Obsługiwać będziedrogową przeprawę promową pomiędzy Parainen a Nauvo w Finlandii.Statek będzie posiadał zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Bateriebędą ładowane automatycznie podczas załadunku i wyładunku promu (około 7minut).

Crist działa na rynku od 1990 roku. Crist jest obecnie jednąz największych polskich stoczni. Obecnie spółka funkcjonuje w Gdyniprzy ulicy Czechosłowackiej. W2010 roku spółka nabyła suchy dok (SD II380 x70 x8 m), największą w rejonie południowego Bałtykusuwnicę oraz tereny do prefabrykacji kadłubów. Stocznia głównie koncentrujeswój rozwój wokół rynku offshore oraz budowy specjalistycznych statkówi konstrukcji do obsługi nie tylko farm wiatrowych, ale także platformwiertniczych i innych instalacji dla przemysłu morskiego.

Komentarze