Sejmowa komisja przyjęła projekt ustawy ws. budowy toru wodnego Świnoujście-Szczecin
Sejmowa komisja gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowejprzyjęła w środę projekt ustawy ws. budowy lub przebudowy toru wodnegoŚwinoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m.
Na posiedzeniu komisji odbyło się pierwsze czytanierządowego projektu ustawy, zawierającego regulacje proceduralne, które ułatwiąbudowę lub przebudowę toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m.
W projektowanych przepisach uproszczono przede wszystkimprocedurę środowiskową w zakresie potwierdzania jej zgodności z miejscowymplanem zagospodarowania przestrzennego.
Zaproponowano zwolnienie inwestora z obowiązkuprzedstawiania wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego przyskładaniu wniosku o wydanie opinii w zakresie oceny oddziaływaniaprzedsięwzięcia na środowisko i obszar Natura 2000, a także przy występowaniu zwnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Organ wydającydecyzję środowiskową ma być zwolniony z obowiązku stwierdzenia jej zgodności zmiejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
Autorzy przepisów zaproponowali także rozwiązania, któreułatwią zajęcie pod inwestycję gruntów, na których znajdują się rodzinne ogrodydziałkowe. Nowa procedura ma umożliwić prostsze i szybsze pozyskiwanie terenówogrodowych z możliwością polubownego rozwiązywania sporów na tym tle. Zazajęcie gruntów przewidziane są wypłaty odszkodowań działkowcom istowarzyszeniu ogrodowemu. Sposób ustalania wysokości i wypłaty odszkodowańbędzie zgodny z przepisami o gospodarce nieruchomościami.
W projekcie określono także ścieżkę proceduralną w sytuacjiwyłączenia z zarządu Lasów Państwowych gruntów, które – zgodnie z projektembudowlanym – będą wykorzystywane pod inwestycję.
„Inwestycja ma charakter strategiczny dla gospodarki ibezpieczeństwa państwa” ? powiedział wiceminister gospodarki morskiej i żeglugiśródlądowej Jerzy Materna.
„Pilna potrzeba realizacji modernizacji toru wodnegoŚwinoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m jest niezbędna dla rozwoju morskichportów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej, a tym samymzapewnienia bezpieczeństwa żeglugi na torze wodnym” ? podkreślał Materna.
Modernizacja toru wodnego będzie realizowana w ramachProgramu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wartośćprzedsięwzięcia to ok. 1 mld 385 mln zł. 85 proc. pieniędzy ma pochodzić ześrodków unijnych, a 15 proc. – z budżetu państwa. (PAP)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze