Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Sejmowa komisja przyjęła projekt ustawy ws. budowy toru wodnego Świnoujście-Szczecin

infoship
24.03.2017 09:26
0 Komentarzy

Sejmowa komisja gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowejprzyjęła w środę projekt ustawy ws. budowy lub przebudowy toru wodnegoŚwinoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m.

Na posiedzeniu komisji odbyło się pierwsze czytanierządowego projektu ustawy, zawierającego regulacje proceduralne, które ułatwiąbudowę lub przebudowę toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m.

W projektowanych przepisach uproszczono przede wszystkimprocedurę środowiskową w zakresie potwierdzania jej zgodności z miejscowymplanem zagospodarowania przestrzennego.

Zaproponowano zwolnienie inwestora z obowiązkuprzedstawiania wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego przyskładaniu wniosku o wydanie opinii w zakresie oceny oddziaływaniaprzedsięwzięcia na środowisko i obszar Natura 2000, a także przy występowaniu zwnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Organ wydającydecyzję środowiskową ma być zwolniony z obowiązku stwierdzenia jej zgodności zmiejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

Autorzy przepisów zaproponowali także rozwiązania, któreułatwią zajęcie pod inwestycję gruntów, na których znajdują się rodzinne ogrodydziałkowe. Nowa procedura ma umożliwić prostsze i szybsze pozyskiwanie terenówogrodowych z możliwością polubownego rozwiązywania sporów na tym tle. Zazajęcie gruntów przewidziane są wypłaty odszkodowań działkowcom istowarzyszeniu ogrodowemu. Sposób ustalania wysokości i wypłaty odszkodowańbędzie zgodny z przepisami o gospodarce nieruchomościami.

W projekcie określono także ścieżkę proceduralną w sytuacjiwyłączenia z zarządu Lasów Państwowych gruntów, które – zgodnie z projektembudowlanym – będą wykorzystywane pod inwestycję.

„Inwestycja ma charakter strategiczny dla gospodarki ibezpieczeństwa państwa” ? powiedział wiceminister gospodarki morskiej i żeglugiśródlądowej Jerzy Materna.

„Pilna potrzeba realizacji modernizacji toru wodnegoŚwinoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m jest niezbędna dla rozwoju morskichportów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej, a tym samymzapewnienia bezpieczeństwa żeglugi na torze wodnym” ? podkreślał Materna.

Modernizacja toru wodnego będzie realizowana w ramachProgramu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wartośćprzedsięwzięcia to ok. 1 mld 385 mln zł. 85 proc. pieniędzy ma pochodzić ześrodków unijnych, a 15 proc. – z budżetu państwa. (PAP)

Komentarze