Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Prom z napędem LNG z Gdańska

infoship
16.11.2015 13:15
0 Komentarzy

Polskie biuro projektowe REMONTOWA Marine Design &Consulting, mające bogate doświadczenie w projektowaniu jednostek pasażerskich,przygotowało nowatorski projekt uniwersalnego promu pasażersko-samochodowego znapędem LNG/MGO, przeznaczonego do obsługi krótkich połączeń. Konstrukcja promułączy wysokie możliwości przewozowe wraz bezpieczeństwem i komfortem podróży.Statek jest przyjazny ekologicznie – został zaprojektowany zgodnie z ostatniowdrożonymi normami ekologicznymi ograniczającymi emisje szkodliwych substancjido atmosfery.

Wygodne pomieszczenia pasażerskie, zapewniające wysokikomfort podróży i widoki panoramiczne znajdują się na trzech górnych pokładach.Znajdują się na nich m.in. kafeteria, pomieszczenia rodzinne i miejsca zabawdla dzieci, bussines-lounge, salon gier, sklep, informacja turystyczna orazkomfortowe miejsca do siedzenia na pokładach zamkniętych i otwartych.

Dziób i rufa statku wyposażone zostały w rampy umożliwiającesprawny załadunek i wyładunek 127 samochodów osobowych przewożonych napokładzie głównym i pokładzie podnoszonym lub 16 samochodów ciężarowychprzewożonych na pokładzie głównym.

Napęd jednostki stanowią dwa silniki średnio-obrotowe o mocy4000 kW każdy, napędzające – poprzez przekładnię – dwie śruby nastawne. Energiaelektryczna wytwarzana jest przez dwie prądnice wałowe i dwa generatory o mocy960 kW każdy. Silniki główne i generatory wykonane są w wersji ?dual-fuel?; napaliwo LNG i MGO.

Umieszczone na dziobie trzy stery strumieniowe umożliwiająprecyzyjne manewrowanie w małych portach, w różnych warunkach pogodowych, przysile wiatru dochodzącej do 50 węzłów. Komfort podróży w trudnych warunkachpogodowych poprawia chowany płetwowy stabilizator przechyłów.

Konstrukcja statku została zaprojektowana na 40 latużytkowania, spełnia najnowsze normy bezpieczeństwa SOLAS, normy emisjiszkodliwych substancji do atmosfery oraz przystosowana jest do eksploatacji wtrudnych warunkach pogodowych do 9 stopni w skali Beuforta.

Dane techniczne jednostki:

Długość – 101,8 m

Szerokość – 17,0 m

Zanurzenie – 3,4 m

Nośność – 900 t

Liczba pasażerów – 1000

Liczba samochodów osobowych – 127

Liczba samochodów ciężarowych – 16

Prędkość – 16,5 w

Komentarze