Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Porty w Szczecinie i w Świnoujściu potrzebują uaktualnienia parametrów

infoship
05.05.2023 20:00
0 Komentarzy

Projekt zmiany rozporządzenia ws. infrastruktury dostępowej do portów w Szczecinie i Świnoujściu został opublikowany na stronach Rządowego Centrum Legislacji.

Nowelizacja ma na celu uaktualnienie parametrów obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład tej infrastruktury.

Uaktualnienia

Jak wskazano w uzasadnieniu projektu, uaktualnienie parametrów obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury dostępowej do portów w Szczecinie i Świnoujściu jest konieczne, ponieważ zmieniły się one w wyniku pogłębienia toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m.

„Rozporządzenie w sprawie infrastruktury dostępowej stanowi +spis z natury+, zatem wymaga okresowej nowelizacji w efekcie prowadzonych inwestycji. Aktualna treść rozporządzenia w sprawie infrastruktury dostępowej nie odpowiada rzeczywistym parametrom obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portów w Świnoujściu i Szczecinie” – zaznaczono w uzasadnieniu.

Zmiany polegają m.in. na określeniu nowych parametrów toru wodnego Świnoujście – Szczecin, Kanału Grabowskiego, Odry Zachodniej, toru wodnego w Kanale Polickim oraz w Kanale Wetlina, zmianie liczby pływających znaków nawigacyjnych (pław świetlnych) na torze wodnym Świnoujście – Szczecin, wprowadzeniu mijanki na Zalewie Szczecińskim oraz mijanki Police.

Zaproponowano, aby rozporządzenie zmieniające weszło w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.(PAP)

Komentarze