Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Portu Gdynia wybierze promowych przewoźników. Do roku 2025

infoship
02.12.2020 17:30
0 Komentarzy

Zarząd Morskiego Portu Gdynia ogłosił przetarg na wybór przewoźników promowych korzystających z Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia w latach 2021 do 2025.

Planowany termin uruchomienia nowego terminalu to 01.09.2021 r.

Przedmiot postępowania obejmuje:

Możliwość korzystania regularnego, w określonych stałych oknach czasowych przez Przewoźników promowych z miejsca cumowniczego i ogólnodostępnej infrastruktury w Publicznym Terminalu Promowym w okresach wskazanych w umowach zawartych pomiędzy Przewoźnikami promowymi a ZMPG w wyniku niniejszego postępowania.

Możliwość regularnego korzystania z miejsca cumowniczego i ogólnodostępnej infrastruktury może być przyznana w ramach niniejszego postępowania maksymalnie na okres od 01.09.2021 r. do 31.12.2025 r.

Przewoźnicy promowi, z którymi zostaną podpisane umowy będą uiszczali opłaty za korzystanie z infrastruktury portowej ze stawkami w wysokości określonej w tych umowach i w oparciu o warunki określone w „Taryfie Opłat Portowych” Portu Gdynia za wyjątkiem zapisów o upustach i rabatach. Ewentualne rabaty i upusty powinny być uwzględnione przez Przewoźnika na etapie ofertowania i negocjacji. Tabela z dostępnymi przedziałami czasowymi będzie się znajdować w SIWZ.

Statki z ustalonym w drodze umów zawartych pomiędzy ZMPG a Przewoźnikami promowymi rozkładem rejsów będą zawijały do Nabrzeża Publicznego Terminalu Promowego z zachowaniem zasady pierwszeństwa. Jednocześnie ZMPG zastrzega możliwość odstępstwa od tej reguły w nagłych przypadkach np. związanych z koniecznością zachowania bezpieczeństwa.

Port czeka na oferty do 15 grudnia

Publiczny Terminal Promowy w liczbach

To m.in.:

1) Nabrzeże – długość linii cumowniczej Nabrzeża Polskiego wynosi ok. 266 m, a nabrzeża Fińskiego ok. 208 m.

2) Zespół ramp: górnej i dolnej, umożliwiający jednoczesny załadunek na dwa pokłady samochodowe różnej wielkości promów, których oś jest równoległa do krawędzi istniejącego nabrzeża. Rampa dolna ma oś symetrii odległą o 18505 mm od krawędzi nabrzeża i nawierzchnię na poziomie +2,9 m w położeniu poziomym. Przeznaczona jest dla dopuszczonych polskim prawem drogowym zestawów drogowych, samochodów ciężarowych, autobusów oraz ciągników terminalowych w tym przejazd specjalnego pojazdu do przewozu ładunków ciężkich o masie całkowitej 135 t.

3) Parking dla samochodów oczekujących na wjazd na terminal – usytuowany jest poza ogrodzeniem terminalu, przeznaczony jest dla pojazdów oczekujących na odprawę. Ze względu na przeznaczenie, parking dzielimy na:

– parking dla samochodów osobowych o pojemności 215 aut (4.792 m2),

– parking dla samochodów ciężarowych o pojemności 110 aut z naczepami (12.060 m2).

4) Budynek główny Dworzec Promowy został zaprojektowany w sposób umożliwiający sprawną kontrolę i przepływ pasażerów pieszych na i z promu oraz zapewnia odpowiednie miejsca pracy i zaplecze socjalnego dla załogi niezbędnej do obsługi Terminalu. Budynek jest 4-ro kondygnacyjny, z wydzielonymi miejscami na sprzedaż biletów, kontrolę bagażu i kontrolę osobistą, istnieje możliwość wydzielenia osób opuszczających prom od wchodzących na niego. Budynek podzielono na trzy części:

– „publiczną” obejmująca przeszkloną halę Terminalu na parterze z kasami pasażerskimi i frachtowymi, i poczekalnią dla pasażerów. Komunikacja pomiędzy poszczególnymi przestrzeniami publicznymi, umożliwia oddzielenie pasażerów wyjeżdzających od pasażerów przyjeżdzających, głównie schodami ruchomymi, windami oraz w razie potrzeby klatkami schodowymi;

– „armatorską” biurową dla dwóch Przewoźników promowych zlokalizowaną na parterze oraz piętrze I, dostępną dla personelu niezależnym wejściem;

– „biurową” obejmującą pozostałe pomieszczenia biurowe na piętrach II i III, która jest dostępna poprzez niezależne wejście z holu głównego.

Komentarze