Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polsko-niemiecka szansa dla Odry

infoship
12.05.2015 16:41
0 Komentarzy

27 kwietnia 2015 r. Witold Sumisławski, Prezes KrajowegoZarządu Gospodarki Wodnej wziął udział w polsko-niemieckich konsultacjachmiędzyrządowych, które odbyły się pod przewodnictwem Pani Premier Ewy Kopacz iPani Kanclerz Angeli Merkel. Podczas spotkania Maciej H. Grabowski, MinisterŚrodowiska oraz Alexander Dobrindt, Federalny Minister Transportu iInfrastruktury Cyfrowej podpisali w obecności szefowych rządów Umowę międzyRządem Rzeczpospolitej Polskiej a Rządem Republiki Federalnej Niemiec owspólnej poprawie sytuacji na drogach wodnych pogranicza polsko-niemieckiego(ochrona przeciwpowodziowa, warunki przepływu i żeglugi).

Umowa ta reguluje sprawy dotyczące m.in. likwidowaniapriorytetowych miejsc limitujących głębokości tranzytowe przy obu brzegach Odrygranicznej, poprawy regulacji rzeki według uzgodnionej koncepcji regulacjirzeki w celu osiągnięcia skutecznej ochrony przeciwpowodziowej, dostosowaniatoru wodnego na jeziorze Dąbie w celu odprowadzania kry lodowej z granicznegoodcinka Odry oraz stworzenia warunków dla żeglugi statków morsko-rzecznychpomiędzy portem w Schwedt a Morzem Bałtyckim.

Niskie głębokości wody utrudniają pracę lodołamaczy.Obok wysokich i katastrofalnie niskich stanów wody utrudnieniem w odpływie wódsą zjawiska lodowe, które mogą powodować znaczne zniszczenia linii umocnieńbrzegowych, deformacje brzegów i dna rzeki, a także powodzie. Z uwagi na wymogipracy lodołamaczy wymagana minimalna głębokość na Odrze granicznej powinnawynosić 1,80 m ze średnim rocznym prawdopodobieństwem przekroczenia na poziomieco najmniej 80% powyżej i 90% poniżej ujścia Warty. Zakresem modernizacjiobjęty zostanie graniczny odcinek Odry. W pierwszej kolejności wykonane zostanąprace remontowo-modernizacyjne w miejscach najbardziej limitujących głębokościwody dla pracy lodołamaczy, tzw. priorytetowe miejsca limitujące. Opróczpriorytetowej kwestii ochrony ludności i mienia, realizacja umowy umożliwiaktywizację terenów nadodrzańskich poprzez rozwój transportu śródlądowego,działalności turystycznej i rekreacyjnej na obszarach położonych wzdłuż Odry. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentarze