Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polsko-niemiecka konferencja o Odrze

infoship
19.09.2016 11:24
0 Komentarzy


O wyzwaniach i problemach w obszarze regionu Odry granicznejdyskutowano podczas polsko-niemieckiego spotkania. Zorganizowała je IzbaPrzemysłowo-Handlowa Ostbrandenburg w ramach unijnego projektu „Emma”, który mana celu wzmocnienie żeglugi w obszarze Bałtyku.

Konferencja odbyła się na pokładzie jednostki MS Uckermark.Uczestniczyli w niej m.in. przedstawiciele Zarządu Morskich Portów Szczecin iŚwinoujście, Portu Hamburg, Portu Schwedt, niemieckiej administracjirządowej, Landu Brandenburg, jak równieżnaukowcy z Uniwersytetu Technicznego w Berlinie, Północna Izba Gospodarcza wSzczecinie oraz firmy OT Logistics, DB Port Szczecin i Leipa Group.

Przedstawiciele Portu Schwedt oraz papierni Leipa sązainteresowani gospodarczym wykorzystaniem Odry. Zwłaszcza, że szereg towarówprzyczyniających się do rozwoju regionu Brandenburgii może być dostarczonychjedynie drogą wodną, ze względu na swoją ponad normatywną wielkość. Obecniepoziom wody tranzytowej na terenie portu oraz kanałów utrzymuje się na poziomie2 m. Problem stanowią jej okresowe spadki, zwłaszcza w okresie letnim, którepogarszają warunki żeglugi na tym szlaku.

Koncepcje rozwoju żeglugi śródlądowej przedstawili studencioraz naukowcy Uniwersytetu Technicznego w Berlinie. Według ich analiz rozwójtransportu rzecznego pomiędzy portami Schwedt /Szczecin ma duże szansepowodzenia.

Mniej optymistyczną wizę rozwoju transportu śródlądowegonakreślili przedstawiciele MinisterstwaInfrastruktury oraz Planowania Landu Brandenburg. Według analizrządowych niestety nie ma przesłanek ekonomicznych oraz gospodarczych, abyrozwijać transport śródlądowy w tym rejonie Niemiec. Obecnie Odra, biorąc poduwagę wolumen przewożonych towarów sklasyfikowana została do kategorii „C”, cooznacza, iż Rząd RFN na cele inwestycyjne w jej obszarze przeznacza niewielkieśrodki finansowe umożliwiające tylko jej bieżące utrzymanie. Bez zwiększeniafinansowania nie będzie możliwości poprawy warunków nawigacyjnych na Odrze, atym samym zwiększenia ilości przewożonych towarów. Do tego dochodzą analizy społeczne oraz środowiskowe, które przedłużają w czasiedecyzje, co do kierunku rozwoju transportu śródlądowego we wschodnichNiemczech. Kontynuacją spotkania będzie konferencja, którą zaplanowano na 21listopada br. w Warszawie.

Komentarze