Pierwszy elektryczny prom powstaje w Świnoujściu
Jak informuje Radio Szczecin – stocznia Poltramp Yard budujepierwszy w Polsce prom napędzany prądem pochodzącym z baterii słonecznych. Dlaniemieckiego armatora.
– Jednostka będzie zabierać 90 pasażerów i powstanie dlaniemieckiego armatora – mówi Dariusz Wąs ze stoczni Poltramp Yard. – Jesteśmyprzygotowani do budowy takiej jednostki. Katamaranu o napędzie solarnym, którybędzie pływał po niemieckiej rzece i przewoził pasażerów. Będzie silnikelektryczny ładowany z baterii słonecznych.
Kontrakt został już podpisany, stocznia czeka na jegouprawomocnienie. – To innowacyjna technologia. Wydajność paneli słonecznychjest wystarczająca, żeby naładować baterie w ciągu dnia i potem wykorzystywać -tłumaczy Wąs.
Świnoujska stocznia buduje w tym momencie 16 jednostek.Głownie są to statki zaopatrzeniowe dla farm łososiowych w Norwegii. Zakład specjalizuje się w budowie statków zaluminium.
Elektryczny ruch
O zainteresowaniu elektrycznymi promami świadczą kolejne kontraktyna tego typu jednostki. W Danii, gdzie rozpoczęła się budowa nowego promuelektrycznego, który pierwszych pasażerów przyjmie w 2017 r. Będzie onobsługiwał połączenia na wyspę ?r?.
Jak informuje portal PromySkat.pl – nowoczesna i ekologicznajednostka będzie spełniać standardy ?zero emission?, co oznacza, że nie będzieemitowała żadnych szkodliwych dla środowiska związków. Na swój pokład będziemogła przyjąć 196 pasażerów oraz 31 pojazdów osobowych (alternatywnie 4-5pojazdów ciężarowych). Zostanie wykonana z ultralekkich materiałów.
Po zakończeniu budowypromu w stoczni S?by stanie się on największą na świecie jednostką elektryczną.Co ciekawe, znana jest jej prawdopodobna nazwa. Wszystko wskazuje na to, że pozakończeniu prac konstrukcyjnych otrzyma ona nazwę Ellen.
Jednostka, którazgodnie z planem ma wejść na trasę latem przyszłego roku, jest pilnie potrzebnamieszkańcom wyspy ?r?. Prom, który obecnie obsługuje połączenia na wyspę i jestdla jej mieszkańców jedynym regularnym środkiem transportu z resztą świata,dysponuje zbyt małą liczbą miejsc. Bardzo często zdarza się, że z powodu brakuprzestrzeni, nie wszyscy zainteresowani mogą wejść na pokład. Równocześnieskrócić ma się czas przeprawy na trasie S?by-Fynshav. Z obecnych 70 minut masię on skurczyć do 55 minut.
Baterie, jakimi będzie dysponował prom, mają miećczterokrotnie większą pojemność niż jednostka Ampere, która została ochrzczonaw ubiegłym roku pierwszym w pełni elektrycznym promem na świecie (obsługuje wNorwegii połączenie Lavik-Oppedal). Dzięki temu będzie mogła pływać dłużej najednym ładowaniu.
PromySkat
http://www.promyskat.pl/aktualnosci/przeglad-promowy/1234-rozpoczela-sie-budowa-nowego-promu-elektrycznego-dla-danii
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze