Nowy prom Varsovia już dziś przypłynie do Polski
Polska Żegluga Bałtycka S.A. Polferries poinformowała, że prom pasażersko – samochodowy Varsovia już wkrótce pojawi się w Polsce.
Jednostka, zgodnie z planem, wejdzie do portu w Świnoujściu dnia 22 lipca br., w godzinach nocnych tj. o 23.30, gdzie będzie zacumowana przy nabrzeżu nr 1 do 5.00 rano dnia kolejnego.
Spis treści:
- Jakie korzyści środowiskowe i operacyjne wynikają z wprowadzenia promu Varsovia z napędem LNG na trasie Świnoujście – Ystad?
- Jakie są główne wyzwania związane z realizacją projektu „Cargo capacity upgrade and LNG bunkering Świnoujście – Ystad maritime link”?
- Jakie działania podejmuje Ministerstwo Infrastruktury, aby wspierać realizację umowy w ramach projektu CEF-T i zapewnić maksymalne wykorzystanie możliwości promu Varsovia?
Wahadło dla Mazovii
Następnie przejdzie do nabrzeża znajdującego się przy Porcie Jachtowym w Świnoujściu, gdzie będzie miała postój przez kolejne 5 dni, aż do 27 lipca br. Tego dnia dołączy do floty Polferries i wejdzie w rozkład o godz. 12.30 wyjściem do szwedzkiego Ystad. Prom będzie obsługiwał linię Świnoujście – Ystad, stanowiąc tzw. wahadło dla promu Mazovia.
Wszystko wskazuje, że napędzany LNG nowy prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej „Varsovia” wejdzie do eksploatacji na trasie Ystad – Świnoujście jeszcze w lipcu 2024 r. – ocenił wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.
Jak poinformowało MI, Marchewka w piątek rozmawiał z Dyrektorem Zarządzającym szwedzkiego Portu Ystad, Björnem Boströmem na temat wyzwań w realizacji umowy w ramach projektu CEF-T „Cargo capacity upgrade and LNG bunkering Świnoujście – Ystad maritime link”. Celem tego projektu jest zwiększenie przepustowości oraz poprawa efektywności środowiskowej dzięki wprowadzeniu na linię Świnoujście-Ystad promów z napędem LNG wraz z zapewnieniem dostępu do bunkrowania LNG.
„Wszystko wskazuje na to, że nowy prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej „Varsovia” wejdzie do eksploatacji na trasie Ystad – Świnoujście jeszcze w lipcu 2024 r. Obecnie płynie w kierunku Morza Bałtyckiego. Nie mam wątpliwości, że wymiernie przyczyni się to do wzmocnienia relacji polsko-szwedzkich” — stwierdził Marchewka cytowany w komunikacie resortu.
Marchewka zapewnił, że MI jest zaangażowane i otwarte na rozmowy dotyczące realizacji umowy w ramach projektu „Cargo capacity upgrade and LNG bunkering. Świnoujście – Ystad maritime link”. 4
„Podejmujemy wszelkie możliwe działania, aby podmioty pozostające w nadzorze naszego ministerstwa maksymalizowały wykorzystanie swoich możliwości oraz synergii wynikających z działalności w jednej branży” — powiedział Marchewka.
W 2018 r. roku Polska Żegluga Bałtycka przystąpiła na podstawie umowy (Grant Agreement – GA) do projektu CEF-T, prowadzonego przez Europejską Agencję Wykonawczą ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA). Obecnie beneficjentami tego projektu są Gmina Ystad, Port Szczecin-Świnoujście (który zastąpił GAZ System SA) oraz Polska Żegluga Bałtycka.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze