Nowe jednostki ratownicze dla polskiej SAR. Z fińskiej stoczni
w siedzibie Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa (SAR) podpisano umowę z fińską stocznią KewatecAluBoat na budowę i dostarczenie sześciu nowoczesnych jednostek ratowniczych.
Roboczo nazwano je SAR 2000, a w katalogu producenta występują jako Rescue 1700.
Rozkład jazdy:
- Kiedy planowane jest przekazanie pierwszych jednostek SAR 2000 do Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa?
- Jakie doświadczenia w eksploatacji jednostek Rescue 1700 posiada islandzki SAR?
- W jaki sposób nowe statki wpłyną na poprawę bezpieczeństwa i skuteczności działań ratowniczych na polskim wybrzeżu?
Nowoczesny sprzęt sprawdzony w praktyce
Rescue 1700 to jednostki, które zdążyły już udowodnić swoją skuteczność w trudnych warunkach. Aktualnie sześć takich statków działa w strukturach islandzkiego SAR, gdzie sprawdzają się podczas akcji na wzburzonym Atlantyku. Dzięki temu polska służba zyskuje dostęp do sprawdzonych technologii i konstrukcji dostosowanych do najbardziej wymagających operacji ratowniczych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wzmocnienie potencjału Morskiej Służby
Nowe jednostki będą stanowić istotne wzmocnienie potencjału ratowniczego polskiej SAR. Konstrukcja statków pozwala na szybkie i skuteczne reagowanie w sytuacjach zagrożenia życia na morzu – zarówno w przypadku wypadków żeglugowych, jak i akcji poszukiwawczych.
Harmonogram dostaw
Według wstępnych szacunków wykonawcy pierwsze statki trafią do Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa już w październiku 2026 roku. Stopniowe wprowadzanie kolejnych jednostek będzie oznaczało znaczący krok w modernizacji floty ratowniczej.
Komentarze