Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe jednostki ratownicze dla polskiej SAR. Z fińskiej stoczni

infoship
01.09.2025 20:00
0 Komentarzy

w siedzibie Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa (SAR) podpisano umowę z fińską stocznią KewatecAluBoat na budowę i dostarczenie sześciu nowoczesnych jednostek ratowniczych.

Roboczo nazwano je SAR 2000, a w katalogu producenta występują jako Rescue 1700.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy planowane jest przekazanie pierwszych jednostek SAR 2000 do Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa?
  2. Jakie doświadczenia w eksploatacji jednostek Rescue 1700 posiada islandzki SAR?
  3. W jaki sposób nowe statki wpłyną na poprawę bezpieczeństwa i skuteczności działań ratowniczych na polskim wybrzeżu?

Nowoczesny sprzęt sprawdzony w praktyce

Rescue 1700 to jednostki, które zdążyły już udowodnić swoją skuteczność w trudnych warunkach. Aktualnie sześć takich statków działa w strukturach islandzkiego SAR, gdzie sprawdzają się podczas akcji na wzburzonym Atlantyku. Dzięki temu polska służba zyskuje dostęp do sprawdzonych technologii i konstrukcji dostosowanych do najbardziej wymagających operacji ratowniczych.

Nowa jednostka dla SAR
Nowa jednostka dla SAR/foto: SAR

Wzmocnienie potencjału Morskiej Służby

Nowe jednostki będą stanowić istotne wzmocnienie potencjału ratowniczego polskiej SAR. Konstrukcja statków pozwala na szybkie i skuteczne reagowanie w sytuacjach zagrożenia życia na morzu – zarówno w przypadku wypadków żeglugowych, jak i akcji poszukiwawczych.

Harmonogram dostaw

Według wstępnych szacunków wykonawcy pierwsze statki trafią do Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa już w październiku 2026 roku. Stopniowe wprowadzanie kolejnych jednostek będzie oznaczało znaczący krok w modernizacji floty ratowniczej.

Komentarze