Nowa jednostka we flocie Polskiej Żeglugi Morskiej
Flota Polskiej Żeglugi Morskiej ma nową jednostkę. W chińskiej stoczni zwodowano jej najnowszy statek m/s „Polsteam Dąbie”, zaliczany do klasy tzw. jeziorowców (laker-max) – poinformował armator.
M/s „Polsteam Dąbie” to pierwszy z dwunastu jeziorowców o nośności 37000 dwt. zamówionych przez Polską Żeglugę Morską w stoczniach chińskiej grupy Dalian Shipbuilding Industry Company (DSIC).
Następne statki do 2026 roku
Kolejne statki z serii mają wchodzić do eksploatacji co kwartał w latach 2024-2026. Osiem pierwszych jednostek będzie wyposażonych w silniki napędzane klasycznym niskosiarkowym paliwem. Ostatnia czwórka, będą to już statki mogące spalać bezemisyjny „zielony” metanol.
„Laker-maxy wymiarami są przystosowane do wpływania, przez system kanałów i śluz, na Wielkie Jeziora Amerykańskie. To strategiczny dla PŻM rynek, dokąd w ubiegłym roku armator przewiózł z Holandii 300 tys. ton wysokogatunkowej stali na potrzeby amerykańskiego przemysłu samochodowego” – przekazał we wtorek doradca dyr. naczelnego PŻM Krzysztof Gogol.
W pierwszym rejsie masowcem m/s „Polsteam Dąbie” dowodzić będzie kpt. ż. w. Piotr Mikołajczyk, celem podróży będą porty kanadyjskie Wielkich Jezior.W portach azjatyckich – Lianyungang (Chiny) oraz Incheon (Korea Płd.) – statek załaduje stal, a następnie skieruje się do Singapuru po paliwo.
„W związku z niebezpieczeństwem ataków rebeliantów Huti na Morzu Czerwonym, Polsteam Dąbie, w drodze na Wielkie Jeziora, popłynie drogą okrężną, dookoła Afryki” – przekazał Gogol.
„Do swojego pierwszego portu rozładunku, kanadyjskiego Three Rivers, dotrze dopiero 21 kwietnia, a więc już po otwarciu nowego sezonu na tych akwenach. Kolejne partie stali zostaną rozładowane w kanadyjskich portach : Picton, Hamilton, Port Colborne oraz Windsor” – dodał.
W dalszej części rejsu m/s „Polsteam Dąbie” przypłynie do Europy z amerykańskim lub kanadyjskim zbożem. Na naszym kontynencie zostanie również ochrzczony.
Polska Żegluga Morska przez ponad 70 lat prowadzi nieprzerwaną działalności na międzynarodowym rynku przewozów morskich. Rozpoczynając w 1951 roku od transportu ładunków na Bałtyku i Morzu Północnym, dziś zarządzamy statkami przewożącymi ładunki po całym świecie.
W chwili obecnej flota PŻM składa się z 55 statków, w tym 51 masowców i 4 promów.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze