Norwegian Cruise Line Holdings realizuje pierwsze bunkrowanie biopaliwa w Grecji
Norwegian Cruise Line Holdings (NCLH) wykonał jedno z pierwszych komercyjnych bunkrowań biopaliwa dla statku wycieczkowego w Grecji.
Statek Norwegian Viva odebrał w porcie Pireus mieszankę paliwa morskiego na bazie odpadów, co stanowi kolejny krok w kierunku dekarbonizacji żeglugi. Operację zorganizowała firma World Fuel Services we współpracy z greckim dostawcą EKO, podkreślając znaczenie międzynarodowej współpracy w rozwoju ekologicznych rozwiązań dla branży wycieczkowców.
Rozkład jazdy:
- W jaki sposób bunkrowanie biopaliwa w Pireusie wpisuje się w strategię Sail & Sustain realizowaną przez Norwegian Cruise Line Holdings?
- Jakie znaczenie dla dekarbonizacji sektora żeglugowego ma współpraca między World Fuel, EKO i NCLH przy dostawach certyfikowanych biopaliw?
- Jakie wcześniejsze operacje bunkrowania biopaliwem przeprowadziła flota Norwegian Cruise Line Holdings w Europie i co pokazują one o kierunku rozwoju firmy?
Rozszerzenie programu biopaliw NCLH w Europie Południowej
Bunkrowanie w Pireusie to element strategii Sail & Sustain, w ramach której NCLH rozwija stosowanie niskoemisyjnych paliw w swoich operacjach. Dzięki działaniom World Fuel, przewoźnik może korzystać z certyfikowanych, zrównoważonych źródeł energii również w południowej części Europy.
To kolejne udane bunkrowanie biopaliwem dla floty NCLH. W ostatnich latach przeprowadzono już podobne operacje m.in. w:
- Gibraltarze,
- Kopenhadze,
- rejonie Amsterdam–Rotterdam–Antwerpia (ARA),
- oraz również w Pireusie – podczas dostawy z 20 lipca.
Wszystkie te działania pokazują, że linia systematycznie wdraża ekologiczne rozwiązania w całej swojej flocie.
Partnerstwa kluczem do realnej redukcji emisji
Przedstawiciele firm zaangażowanych w projekt podkreślają, że bunkrowanie w Pireusie jest przykładem praktycznego wdrażania alternatywnych paliw, które są dostępne już dziś, a nie dopiero w przyszłości.
Kimberly Westmoreland z World Fuel zaznacza:
„To współdziałanie pokazuje, że branża wycieczkowa może korzystać z certyfikowanych paliw alternatywnych już teraz – nie kiedyś. Dzięki połączeniu globalnej sieci dostawców z lokalnym wykonaniem, wspieramy operatorów, którzy chcą realnie obniżać emisje.”
Z kolei Lory Urdaneta z NCLH wskazuje, że firma konsekwentnie rozwija projekty wpisujące się w cele Sail & Sustain:
„To kolejne konkretne działanie zmniejszające emisje w naszej flocie. Współpraca z World Fuel i EKO pozwala nam przyspieszyć działania dekarbonizacyjne i rozszerzyć ich zasięg na nowe regiony.”
Również EKO podkreśla znaczenie tej operacji. Jak zauważa przedstawiciel firmy, Konstantinos Chrisanthopoulos:
„Jesteśmy dumni, że mogliśmy uczestniczyć w tak ważnym wydarzeniu w Grecji. Dostarczając lokalnie biopaliwo bazujące na odpadach, pokazujemy gotowość rynku i potencjał do szerszego zastosowania takich rozwiązań w całym regionie Morza Śródziemnego.”
Biopaliwa w żegludze – realny postęp, nie tylko deklaracje
World Fuel podsumowuje, że przeprowadzone bunkrowanie jest przykładem, jak współpraca między firmami może już teraz przynosić wymierne rezultaty w obniżaniu emisji sektora żeglugowego. Łączenie dostaw paliw, wsparcie certyfikacji i zapewnienie niezawodności operacyjnej są kluczowe, aby armatorzy mogli stosować właściwe paliwa we właściwym czasie.
Dzięki takim inicjatywom branża wycieczkowa przybliża się do swoich celów klimatycznych, a statki takie jak Norwegian Viva pokazują, że ekologiczna transformacja żeglugi nie jest odległą wizją – dzieje się tu i teraz.


















Komentarze