Największy prom hybrydowy świata powstaje w Gdyni
W stoczni Crist w Gdyni trwa montaż największego promuhybrydowego świata „Color Hybrid” dla armatora norweskiego. Prom będziewykończony i wyposażany w stoczni w Norwegii. Jednostka od lata 2019 roku,głównie dzięki bateriom, ma pływać między Norwegią a Szwecją.
PR Manager Crist S.A. Tomasz Wrzask poinformował we wtorek,że uroczyście rozpoczął się montaż statku, który jest określany jako największyprom hybrydowy świata. W ceremonii uczestniczyli: prezes Ulstein Group GunvorUlstein, prezes Color Line Trond Kveidal oraz współwłaściciele Crist IreneuszĆwirko i Krzysztof Kulczycki.
Wrzask poinformował, że ostatnie prace wykończeniowe będąrealizowanie w norweskiej stoczni Ulstein, natomiast obiorcą finalnym jestColor Line, jeden z największych operatorów promowych w Norwegii.
Statek wyposażony w hybrydowy system napędu głównego będziemiał 160 m długości i ponad 27 m szerokości. Na pokład będzie mógł zabrać 2tys. pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Czas podróży na trasie jednostkiwyniesie 2 godz. 20 minut. „Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniupromu zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu” –tłumaczy Wrzask.
Jednostka o nazwie „Color Hybrid” ma wejść do eksploatacjilatem 2019 roku i zastąpić na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja), opołowę mniejszą jednostkę „Bohus”, która na pokład może zabrać do 1165pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych.
Ładowanie baterii, w które zostanie wyposażona jednostka,odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kablazasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samympokładzie statku. Jak informuje norweska stocznia Ulstein, naładowane w pełnibaterie statku pozwolą jednostce pokonać całą trasę. „Dzięki temu w tymobszarze nie będzie emisji szkodliwych gazów cieplarnianych lub związków azotui siarki” – zapewnia. Statek ma też wykorzystywać nowe rozwiązania, byzmniejszyć hałas.
Stocznia Crist jest jedną z największych polskich stoczni,produkuje m.in. wyspecjalizowane urządzenia hydrotechniczne oraz jednostkipływające dla największych światowych odbiorców. Firma informuje, że ma portfelzamówień wypełniony do końca 2018 r. (PAP)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze