MSC Cruises zamawia dwa kolejne statki World Class. Łączna wartość inwestycji sięga 10,5 mld euro
W stoczni Chantiers de l’Atlantique w Saint-Nazaire we Francji środa była dniem pełnym wydarzeń. MSC Cruises oraz francuski producent statków świętowali dwa istotne etapy budowy nowych jednostek, a jednocześnie ogłosili zamówienie na dwie kolejne, zasilane LNG, jednostki serii World Class – oznaczone jako siódma i ósma.
Ich dostawa planowana jest odpowiednio na lata 2030 i 2031.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego MSC Cruises zdecydowało się na zamówienie kolejnych dwóch statków klasy World Class właśnie teraz?
- Jakie znaczenie dla branży wycieczkowców mają inwestycje w jednostki napędzane paliwem LNG?
- W jaki sposób wieloletnia współpraca MSC Cruises ze stocznią Chantiers de l’Atlantique wpływa na rozwój floty armatora?
Wodowanie MSC World Asia i ceremonia budowy MSC World Atlantic
Informacja o zamówieniu pojawiła się tuż po uroczystym wodowaniu statku MSC World Asia oraz ceremonii wmurowania monety pod budowę MSC World Atlantic. Wartość nowych kontraktów wynosi 3,5 mld euro. Oznacza to, że w 2025 roku łączna wartość inwestycji MSC Cruises we Francii, związanych z budową czterech kolejnych jednostek World Class, wzrosła już do blisko 7 mld euro. Uwzględniając wszystkie statki tej serii powstające obecnie w Saint-Nazaire, całkowite nakłady inwestycyjne firmy w tym kraju sięgają aż 10,5 mld euro.
MSC Cruises stawia na innowacje i paliwo LNG
Przewodniczący działu rejsów w MSC Group, Pierfrancesco Vago, podkreślił znaczenie nowych inwestycji. Jego zdaniem seria World Class wyznacza nowe standardy w światowej branży wycieczkowców, łącząc wysoką efektywność energetyczną i gotowość do wykorzystania przyszłych paliw odnawialnych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Chantiers de l’Atlantique z kolejnymi zamówieniami od MSC
Dyrektor generalny Chantiers de l’Atlantique, Laurent Castaing, podkreślił, że zamówienie czterech statków w jednym roku to wyjątkowa sytuacja i dowód na zaufanie MSC Cruises do francuskiej stoczni. Seria World Class, która teraz liczy już osiem jednostek, odzwierciedla wieloletnią współpracę obu firm.
Budowa dwóch nowych jednostek ruszy w 2029 roku
Rozpoczęcie prac przy statkach World Class 7 i 8 zaplanowano na 2029 rok. Będą one kontynuacją ponad 20-letniego partnerstwa między MSC Cruises a stocznią w Saint-Nazaire. Zgodnie z branżowymi zasadami, finalizacja kontraktów zależy od uzyskania odpowiedniego finansowania.

Komentarze