Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Most Siennicki: Ruszyły prace palowe. ZTM Gdańsk zmienia rozkład kursowania promu

infoship
21.05.2025 10:45
0 Komentarzy

W Gdańsku ruszyły kluczowe prace zabezpieczające przy moście Siennickim. Ich celem jest ustabilizowanie osuwających się przyczółków, co ma pozwolić na częściowe przywrócenie funkcji przeprawy.

O związanych z tym utrudnieniach pisaliśmy już wcześniej w TransInfo, informując o planowanych robotach i ich wpływie na transport publiczny, w tym kursowanie promu na Martwej Wiśle.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy rozpoczęły się prace zabezpieczające most Siennicki?
  2. Jaki jest cel wbijania pali pod konstrukcję mostu?
  3. Do kiedy planowane jest zakończenie tymczasowych prac umożliwiających ruch pieszy i rowerowy?
Do końca tygodnia wbitych zostanie 16 kilkunastometrowych pali, które podpierać będą przyczółki mostu Fot. Piotr Wittman / www.gdansk.pl

Zmiana rozkładu

Jednocześnie – w związku z utrudnieniami komunikacyjnymi – od 19 maja zmieniono rozkład kursowania promu łączącego Śródmieście z Przeróbką. Jednostka rozpoczyna kursy o 5:30, a ostatnie rejsy odbywają się o 21:30 – o pół godziny wcześniej niż dotychczas. Zmiana ta jest odpowiedzią na postulaty mieszkańców wyspy Portowej, którzy korzystają z przeprawy w drodze do pracy.

Planowane zakończenie tymczasowych prac na moście i uruchomienie kładki dla pieszych i rowerzystów przewidziano na drugą połowę czerwca 2025 roku, o ile pozwolą na to warunki pogodowe.

Wzmocnienie konstrukcji mostu

Gdańskie zamówienie, ogłoszone w ramach pilnych robót budowlanych, dotyczy wzmocnienia konstrukcji mostu Siennickiego. Prace ruszyły 20 maja 2025 roku i objęły wbijanie łącznie 16 kilkunastometrowych pali, które mają ustabilizować istniejące przyczółki. Działania prowadzi firma Most z Sopotu, wyspecjalizowana w budowie i modernizacji przepraw mostowych.

Roboty rozpoczęto od strony Śródmieścia, następnie ekipy przeniosą się na stronę Przeróbki. W tym celu użyto masywnej palownicy, działającej z barki na Martwej Wiśle. Docelowo konstrukcja ma zostać zabezpieczona tak, by można było przywrócić ruch pieszy i rowerowy w drugiej połowie czerwca, co istotnie odciąży komunikację w tej części Gdańska.

Z technicznego punktu widzenia kluczowym elementem prac jest nie tylko wbicie pali, ale także odciążenie przyczółków od naporu gruntu – w tym celu zostanie wykopana ziemia po obu stronach mostu, a nad powstałymi zagłębieniami zamontowane zostaną tymczasowe kładki.

Całość zadania finansowana jest ze środków miasta, natomiast docelowy remont – obejmujący nowe fundamenty, sieci podziemne, a także montaż miejskiego monitoringu – zostanie wyłoniony w oddzielnym postępowaniu przetargowym. Na razie nie zapadła decyzja o konkretnym terminie przywrócenia ruchu kołowego i tramwajowego.

Na oferty w przetargu na pełny remont Zamawiający czeka do końca czerwca, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

  • ✅ Cena – 60%
  • ✅ Termin realizacji – 30%
  • ✅ Doświadczenie wykonawcy – 10%

Komentarze