Kolejny prom z Gdyni dla fińskiego FinFerries
Nowoczesny, hybrydowy prom Altera wypłynął już z gdyńskiej stoczni Crist do zamawiającego – fińskiego FinFerries.
Stocznia Crist z Gdyni pisze nowy rozdział w historii ekologicznej żeglugi – udało się zakończyć kolejną budowę dla fińskiego FinFerries. Jednostka w tym tygodniu wypłynęła do zamawiającego i już wiadomo, że jest jeszcze bardziej nowoczesna i innowacyjna niż jej obsypana międzynarodowymi nagrodami poprzedniczka – Elektra.
dwa lata
Po niespełna dwóch latach od symbolicznego rozpoczęcia prac w gdyńskiej stoczni Crist do Finlandii wypłynął nowoczesny, hybrydowy prom Altera – najnowsze zamówienie FinFerries.
P315 (numer budowy nadany przez stocznię) to hybrydowy prom do przewozu pojazdów i pasażerów, który ma łączną długość 104 metrów przy nieco ponad 15 metrach szerokości. Jego maksymalne zanurzenie to 3,5 metra. Na swoim pokładzie pomieści jednorazowo 92 samochody, 3 ciężarówki i do 370 pasażerów przy zaledwie 3-osobowej załodze.
Hybrydy to ważny trend na rynku przewozów promowych – szczególnie w Skandynawii, gdzie ze względu na specyfikę terenu są one regularnie wykorzystywane np. przez tranzyt czy samochody osobowe.
-„Altera” oznacza dumę, doskonałość i „jedną z pary”, co jest trafne, ponieważ Altera będzie działać obok Elektry na archipelagu Turku, na trasie Parainen–Nauvo. Jesteśmy dumni z technologii Elektry i cieszymy się, że możemy powitać kolejny ekologiczny prom z napędem elektrycznym na Parainen –- mówił o promie z gdyńskiej stoczni Crist Mats Rosin, dyrektor generalny Suomen Lauttaliikenne Group.
od siemensa
Wyróżnikiem nowego promu rodem z Gdyni jest przede wszystkim innowacyjny system ładowania. Rozwiązania dostarczyła firma Siemens, a baterie napędzające jednostkę można naładować w zaledwie kilka minut.
Ładowanie może odbywać się zarówno z lądu, jak i przez trzy generatory prądotwórcze na pokładzie. Zamontowano też m.in. panele słoneczne. Baterie mają pojemność 1200 kWh.
Prom, jak zapewnia FinFerries, ma trafić do regularnego użytku na wodach terytorialnych Finlandii najpóźniej 1 stycznia 2023 roku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok