Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejny prom – hybryda z Gdyni

infoship
16.11.2019 13:00
0 Komentarzy

Gdyńska stocznia Crist zbuduje nowoczesny prom z hybrydowymnapędem. To już druga taka konstrukcja, która powstanie w Gdyni na zleceniefińskiego armatora Finferries. Nowa jednostka będzie bardzo zbliżona donagradzanego na arenie międzynarodowej promu „Elektra” i ma być wykorzystywanam.in. w archipelagu Wysp Alandzkich.

Po sukcesie pierwszej konstrukcji tego typu stocznia Cristznów zbuduje nowoczesną jednostkę dla fińskiego kontrahenta. Przypomnijmy, że wpołowie 2017 roku gdyńską stocznię opuścił prom typu double-ended ferry onazwie „Elektra”, który dzięki swojej innowacyjności i zastosowaniu hybrydowegonapędu zyskał duże uznanie na międzynarodowym rynku. Jednostkę nagrodzono m.in.prestiżowym tytułem „Ship of the Year Award” w konkursie Marine PropulsionAwards 2018.

– Przyjazna dla środowiska „Elektra” odniosła sukces. Jejinnowacyjny system hybrydowy zdobył wiele międzynarodowych nagród. Będącwiększą niż wcześniejsze promy, „Elektra” całkowicie zmieniła ruch nanajbardziej ruchliwej trasie promowej w Finlandii z Parainen do Nauvo – mówiMats Rosin, CEO Suomen Lauttaliikenne Oy.

Teraz Finferries zleciła gdyńskiej stoczni budowę drugiego,niemal bliźniaczego promu. Tak samo, jak w przypadku „Elektry”, zostaniewykorzystany hybrydowy napęd – podstawą będą ładowane na lądzie akumulatory,oprócz tego rolę rezerwową/wspomagającą spełni prądotwórczy silnik diesla.

Zgodnie z założeniami, nowy prom ma mieć 100,5 metrówdługości oraz 17,4 metra szerokości, dając możliwość jednoczesnego transportu90 samochodów osobowych. Nowa jednostka będzie przede wszystkim przyjazna dlaśrodowiska i zostanie wykorzystana na obsługiwanej przez Finferries linii ÅlandFöglö w rejonie archipelagu Wysp Alandzkich. Powinna być gotowa do pracy nalinii już w kwietniu 2022 roku.

Komentarze