Jedna oferta na tramwaj wodny ze Szczecina do Świnoujścia przez Nowe Warpno. W sezonie 2025
20 maja Starostwo Powiatowe w Policach otworzyło ofertę w przetargu na świadczenie żeglugi promowej w ramach projektu „Samorządowy Szlak Wodny”.
Inwestycja planowana jest jako sezonowe, weekendowe połączenie wodne łączące Szczecin, Nowe Warpno i Świnoujście. Inauguracja przewidziana jest na koniec czerwca. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład rejsu:
- Jak nazywa się projekt wodnego połączenia między Szczecinem, Nowym Warpnem i Świnoujściem?
- Ile osób i rowerów musi pomieścić statek obsługujący Samorządowy Szlak Wodny?
- Kto złożył jedyną ofertę w przetargu ogłoszonym przez powiat policki?
Jaki statek?
Przedmiot zamówienia obejmuje uruchomienie pasażerskiej żeglugi śródlądowej – przepraw promowych obsługiwanych przez statek o zanurzeniu nieprzekraczającym 130 cm, spełniający normy emisji spalin od Stage 3 do Stage 5. Jednostka ma pomieścić minimum 160 pasażerów oraz 50 rowerów, z pełnym przystosowaniem do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Trasa obejmuje rejsy przez Odrę, Zalew Szczeciński oraz cieśninę Świnę – m.in. między bulwarami Szczecina, nadbrzeżem w Nowym Warpnie a terminalem pasażerskim w Świnoujściu.
Oferent musi również zapewnić system sprzedaży biletów – zarówno online, jak i stacjonarny – oraz możliwość zakupu biletów na pokładzie. Usługa ma być świadczona w sezonie letnim – od 28 czerwca do 24 sierpnia 2025 roku, w soboty i niedziele.
Policki budżet
W przetargu wpłynęła jedna oferta – złożona przez firmę Secco Janusz Just ze Szczecina. Cena zaproponowana przez wykonawcę wynosi 583.200 PLN brutto, co przekracza budżet zamawiającego, który wynosił 540.000 PLN brutto.
Oferta Secco Janusz Just spełnia kluczowe wymagania formalne: operator dysponuje odpowiednim statkiem, spełniającym wymogi środowiskowe (Stage 3–5), oraz zapewnia obecność wykwalifikowanego kapitana z wymaganym patentem żeglugi śródlądowej. Jeśli nie pojawią się braki formalne i powiat znajdzie możliwość uzupełnienia budżetu, oferta ma realną szansę na przyjęcie.
Na niekorzyść oferty działa tylko jeden aspekt – niewielkie przekroczenie budżetu. Natomiast pod względem jakościowym, zgodnie z przetargowymi kryteriami, oferta może uzyskać wysoką punktację w kategoriach:
- ✅ Cena – 60%
- ✅ Kryterium środowiskowe (emisja spalin) – 20%
- ✅ Doświadczenie kapitana prowadzącego statek – 20%
W przypadku braku alternatyw, a przy stosunkowo niewielkim przekroczeniu budżetu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że samorząd zdecyduje się na rozstrzygnięcie przetargu właśnie z tym wykonawcą.
Komentarze