Czy warto przywrócić polską banderę? [FILM]
![Czy warto przywrócić polską banderę? [FILM]](https://transinfo.pl/wp-content/uploads/2022/01/Czy-warto-przywrocic-polska-bandere-FILM-0-1.jpg)
Transformacja ustrojowa przyniosła wzrost i rozwójgospodarczy w wielu dziedzinach gospodarki narodowej, a Polakom poprawę poziomużycia. Jednak w przypadku żeglugi i całej gospodarki morskiej doprowadziła dogłębokiej zapaści.
Polska flota pod polską banderą w 1990 r. liczyła 247statków. Obecnie wszystkich polskich statków jest zaledwie 96 i większość znich eksploatowanych jest pod obcymi banderami.
Skutek jest taki, że statki będące własnością polskiegoskarbu państwa przynoszą korzyści finansowe budżetom obcych państw. W Polsce,wpływów do budżetu państwa z uprawiania żeglugi, praktycznie nie ma. Ale to nieznaczy, że żegluga nie jest istotna w gospodarce narodowej państwa.
Ostatnio opublikowany raport DNV-GL, najważniejszejinstytucji klasyfikacyjnej w żegludze światowej, i Menon Economics podznamiennym tytułem: „Wiodące Morskie Gospodarki Świata 2018”, wyróżnia czterysegmenty gospodarki morskiej i przypisuje tym segmentom następujące wagi:żegluga morska – 40%, morskie finanse & konsulting – 20%, technologiemorskie – 20%, porty i logistyka – 20%. Ta systematyka odzwierciedla fakt, żeto żegluga jest najważniejszym segmentem gospodarki morskiej. To od stanu żeglugizależy, jak będą się rozwijały pozostałe działy gospodarki morskiej.
Norwegia, kraj o ludności niespełna 6 mln, posiada podnorweską banderą, flotę liczącą ponad 1900 statków. Roczny dochód żeglugi w2016 r., wyniósł tam ponad 116 bilionów NOK (ok 16.5 mld EUR). W raporcieprzedstawiającym trzydzieści wiodących gospodarek morskich świata, Norwegiajest na czwartym miejscu. Polskiej żeglugi i polskiej gospodarki morskiej w tymrankingu nie ma, pomimo że nawet Szwajcaria (bez dostępu do morza) jest ujęta.
Przedstawiamy film pt. „Przywrócić polską banderę”, zrealizowanyprzez Video Studio Gdańsk na zlecenie Polskiego Związku Zarządców Statków,który wyjaśnia przyczyny upadku polskiej żeglugi pod polską banderą. Prezentujerównież podstawowe założenia projektu, którego celem jest przywrócenie polskiejbandery w polskiej flocie handlowej.
{https://www.youtube.com/watch?v=iECoA6VuBqc}
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze