Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZNTK i PESA podpisali umowę z Kolejami Mazowieckimi

inforail
17.12.2015 12:47
0 Komentarzy

Konsorcjum ZNTK ?Mińsk Mazowiecki? S.A. oraz Pojazdy SzynowePESA Bydgoszcz S.A. zmodernizująelektryczne zespoły trakcyjne Kolei Mazowieckich. Dziś, 17 grudnia 2015 r.,podpisane zostały stosowne umowy. Łącznie stanowią jeden z największychdotychczas zawartych kontraktów na modernizacje elektrycznych zespołówtrakcyjnych przewoźnika. Remonty, na różnych poziomach, przejdzie aż 91jednostek. Całość zamówienia została podzielona na 3 zadania, obejmującenaprawy w poziomach P4 i P5 wraz z modernizacją.

Ze strony Kolei Mazowieckich dokumenty podpisali członkowiezarządu: Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny, oraz Andrzej Buczkowski,dyrektor finansowy. Wykonawcę reprezentowali: Sławomir Piątek, prezes zarząduZNTK ?Mińsk Mazowiecki? S.A., oraz Krzysztof Adamski, członek zarządu. Podczaspodpisania obecny był także Tomasz Zaboklicki, prezes zarządu firmy PojazdySzynowe PESA Bydgoszcz S.A. Trzeba przynzać, że szef bydgoskiej spółki miał dziś pracowity dzień… 

Jak wspomnieliśmy w sumie kontrakt obejmuje naprawy 91elektrycznych zespołów trakcyjnych z modernizacją i jest podzielony nanastępujące 3 zadania:

1.Wykonanie 19 napraw w poziomie P4 z modyfikacją w latach2016-2017;

2.Wykonanie 20 napraw w poziomie utrzymania P5 zmodernizacją z możliwością rozszerzenia na żądanie Zamawiającego zakresuzamówienia o maksymalnie 19 dodatkowych napraw w poziomie utrzymania P5 zmodernizacją w latach 2016 ? 2017

3.Wykonanie 33 napraw w poziomie utrzymania P4.

Wartość całego kontraktu opiewa na blisko 330,5 mln złbrutto.

– Podpisane dzisiaj dokumenty to kolejny istotny krok wkierunku poprawy jakości usług świadczonych przez Koleje Mazowieckie. Jest tosfinalizowanie największego przetargu na modernizacje taboru w historii KoleiMazowieckich. Chcę przy okazji podkreślić, że podpisane umowy dotyczą ostatnichpojazdów przewidzianych do modyfikacji i modernizacji. W połowie 2017 roku naszpark taborowy będzie składał się wyłącznie ze zmodernizowanych oraz nowychpojazdów i będzie to dostrzegalna zmiana. – powiedział Czesław Sulima, członekzarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

Co w ramachmodernizacji?

W ramach napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacjązostaną zamontowane nowe podzespoły, m.in.: przetwornica, sprężarka, silnikasynchroniczny, drzwi odskokowo-przesuwne. Zostanie zainstalowana pełnainformacja pasażerska (tablice, wyświetlacze, dźwięk, interkom), monitory LCD,system zliczania pasażerów, monitoring, oświetlenie, klimatyzacja, ogrzewanieszyb czołowych kabiny maszynisty, wc dla niepełnosprawnych. Pojazdy będąwyposażone w dwie krótkie pochylnie wykładane z podłogi przystosowane doobsługi wysokich peronów oraz dwie długie łamane, obrotowe pochylnie przystosowanedo obsługi peronów niskich. Pojazdy zyskają instalację pod biletomatybezgotówkowe i kasowniki biletowe, WiFi oraz gniazdka sieciowe.

Naprawy P4

W ramach napraw w poziomie utrzymania P4 zostaną wykonanem.in.: powłoki lakiernicze ?antygraffiti? na pudłach EZT. Zostaną wymienionewszystkie przyciski w przedziałach pasażerskich na przyciski z napisami wjęzyku Braille?a. Wykonawca zamontuje WiFi, kamery czołowe i urządzenia donagrywania dźwięku. Pojazdy zyskają pełną informację pasażerską (tablice,wyświetlacze, dźwięk, interkom).

– Po raz kolejny nasza firma będzie realizowała tak dużykontrakt dla Kolei Mazowieckich. W ciągu jedenastu lat współpracy wykonaliśmyjuż ponad 400 napraw w poziomie P4 i 55 napraw w poziomie utrzymania P5.Cieszymy się, że wysoka jakość świadczonych przez nas usług znajduje uznaniezarówno w oczach przewoźnika, jak i pasażerów. Liczymy na dalszą współpracę wprzyszłości – powiedział Sławomir Piątek, prezes zarządu ZNTK ?MińskMazowiecki? S.A.


Komentarze