Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Znamy datę zakończenia budowy dworca PKP Olsztyn Główny

inforail
08.12.2023 11:45
0 Komentarzy

Zakończenie prac przy budowie nowego dworca PKP Olsztyn Główny planowane jest w pierwszych miesiącach 2024 roku – poinformował PAP Bartłomiej Sarna z PKP S.A.

Nowy dworzec to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur.

Prace trwają

Jak poinformował PAP Bartłomiej Sarna z wydziału współpracy z mediami PKP S.A., obecnie na placu budowy dworca Olsztyn Główny finalizowane są prace związane z wykonaniem poszycia dachowego – układana jest warstwa izolacyjna oraz wierzchnia pokrycia dachowego.

„Kontynuowane są roboty przy montażu szklanej elewacji budynku dworca od strony peronów. Rozpoczęliśmy również montaż elewacji na bokach budynku. Wewnątrz trwają prace tynkarskie oraz związane z wykonaniem posadzek cementowych” – wymienił Sarna. Zapowiedział, że w najbliższym czasie planowany jest montaż wind i schodów ruchomych. Na zewnątrz prowadzone są natomiast roboty ziemne, a także żelbetowe przy wykonaniu pochylni prowadzącej z placu w kierunku tunelu na perony.

Jak dodał, PKP planuje zakończyć prace przy budowie nowego dworca Olsztyn Główny w pierwszych miesiącach przyszłego roku.

Zakończenie prac przy budowie nowego dworca PKP Olsztyn Główny planowane jest w pierwszych miesiącach 2024 roku - poinformował PAP Bartłomiej Sarna z PKP S.A.
Dworzec PKP Olsztyn Główny/wiz. PKP SA

Wyczekiwana inwestycja

Nowy Dworzec Kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Obiekt powstanie w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych, z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, na skutek odbudowy pierwszego, natomiast trzeci – w latach 1969-1971.

Jak podało biuro prasowe PKP S.A., budowa nowego obiektu ma na celu wyeksponowanie nowoczesnego w formie i bryle budynku dworca oraz stworzenie reprezentacyjnej przestrzeni wejściowej przed nim, w formie placu miejskiego z dobrym połączeniem z innymi środkami transportu. Ważnym aspektem inwestycji jest budowa nowego tunelu pod dworcem i peronami, który pozwoli połączyć dwie części miasta, dotychczas rozdzielone torami.

Nowy budynek dworca ostanie wzniesiony na planie trapezu; na elewacji frontowej znajdą się wielkoformatowy zegar, a tuż pod nim – zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków – pochodzący z dotychczasowego dworca neon „Dworzec Kolejowy”. Od strony peronów na elewacji zostanie umieszczony napis z logotypem PKP i nazwą dworca. Długość elewacji od strony peronów wyniesie ok. 73 m, natomiast szerokość pod dachem – blisko 29 m. W najwyższym punkcie dachu budynek będzie miał około 12 m wysokości. Od strony torów zaprojektowano połączenie bryły z wiatą peronu 1., która nawiąże stylem do dworca. Modernistyczna bryła zostanie przykryta wystającym poza jej obrys dachem.

Budowa nowego dworca Olsztyn Główny to jedna z największych inwestycji PKP SA w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Jej koszt to 70,97 mln zł brutto. Wykonawcą robót budowlanych jest Torpol S.A., a dokumentację projektową opracowała pracowania architektoniczna TPF Sp. z o.o. z Warszawy. (PAP)

Komentarze