Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zmodernizowane ED74 wyjadą na trasy już w grudniu

inforail
03.12.2021 10:45
0 Komentarzy
Nowy harmonogram przekazywania zmodernizowanych ED74, o którym pisaliśmy niedawno na łamach InfoRail.pl, jak się okazuje, nie do końca oddaje rzeczywistość.

Dwa składy zabiorą pasażerów już w grudniu.

Eksploatacja nadzorowana

Proces odbioru pojazdów ED 74 po modernizacji został zaplanowany dwuetapowo – w pierwszej kolejności po odbiorach fabrycznych składy będą funkcjonowały w ramach tzw. eksploatacji obserwowanej z pasażerami, podczas której na pokładzie producenci zapewnią całodobowe wsparcie techniczne. W ramach właśnie tego pierwszego etapu ED 74 zostaną skierowane do obsługi połączeń na trasie Wrocław – Przemyśl. Dzięki temu możliwe będzie potwierdzenie w warunkach eksploatacyjnych zastosowanych rozwiązań bądź ewentualne wprowadzenie niezbędnych usprawnień w pojeździe przed drugim etapem, który rozpocznie się w raz z odbiorem końcowym, kiedy pojazdy będą już kierowane regularnie do obsługi połączeń w ramach obowiązującego rozkładu jazdy – poinformowała nas Agnieszka Serbeńska z Biura Prasowego PKP Intercity.

Jak udało nam się ustalić ED74 będą obsługiwać pociągi IC „Wyspiański” i „Siemiradzki”.

Jest to zgodne z wcześniejszymi ustaleniami. Przypomnijmy, że PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 z konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” oraz PESA Bydgoszcz w czerwcu 2019 roku. Wartość kontraktu wynosi 274,8 mln zł brutto.

Jednostki po modernizacji będą objęte wstępną 7-dniową eksploatacją obserwowaną bez pasażerów (tzw. „rozjeżdżanie”), a następnie 90-dniową eksploatacją nadzorowaną, podczas której na pokładzie wykonawcy zapewnią całodobowe wsparcie techniczne. Oceniane i sprawdzane będą rozwiązania techniczne zastosowane podczas naprawy i modernizacji. Pozwoli to wprowadzić ewentualne zmiany w pozostałych pojazdach tak, aby na tory wyjechały składy sprawdzone i o jak najwyższej niezawodności.  

Komentarze