Zmiany w Białymstoku; za pociągi autobusy zastępcze
W związku z trwającą przebudową stacji kolejowej Białystok, w dniach 28-31 sierpnia będą zmiany w kursowaniu niektórych pociągów, będą zamiast nich jeździć autobusy zastępcze – poinformowało w komunikacie PKP PLK SA.
Zmiany te to efekt uruchamiania lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym i urządzeń w obrębie stacji Białystok i na przyległych szlakach – wyjaśnił Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP PLK.
Utrudnienia w kursowaniu pociągów
Zmiany dotyczą niektórych pociągów na określonych odcinkach i w wyznaczonych różnych terminach oraz godzinach. Chodzi o pociągi Warszawa-Kuźnica, Białystok-Czeremcha i Białystok-Ełk. Szczegółowy wykaz zmian publikują PKP PLK. Informacje są na rozkładach jazdy, na stacjach kolejowych, na przystankach, a także na stronie postalpasazera.pl, u przewoźników – zapewniają PKP PLK.
Spółka Polregio podała w swoim komunikacie, że od 29 do 31 sierpnia, w określonych godzinach i dniach autobusy zastępcze będą jeździć m.in. za pociągi regionalne relacji: Białystok–Czeremcha, Białystok–Hajnówka, Hajnówka-Białystok oraz pomiędzy stacjami Białystok i Białystok Starosielce (pociąg do Ełku). Autobusy zastępcze będą odjeżdżać i przyjeżdżać przy dworcu autobusowym PKS Nova, który sąsiaduje z dworcem kolejowym. Szczegóły są w informacjach dla pasażerów.
Od wczesnych godzin porannych w czwartek 31 sierpnia, zmieni się także sposób komunikacji pieszych. Pomiędzy dworcami PKP i PKS Nova w Białymstoku.
„Dotychczasowe przejście z wykorzystaniem kładki dla pieszych zostanie zamknięte, podróżnym zostanie udostępnione nowe tymczasowe dojście w poziomie szyn. Nowe dojście umożliwi pasażerom korzystanie z nowobudowanych peronów nr 1, 2 i 4 oraz dostęp do ulic Kolejowej i św. Rocha” – podał w komunikacie Urząd Miejski w Białymstoku. Dodano, że taka organizacja będzie obowiązywać do czasu, gdy zakończy się budowa podziemnego przejścia.
Przebudowę stacji kolejowej Białystok prowadzą PKP PLK od stycznia 2021 r. To element modernizacji 71-km odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica. Prace na całym odcinku kosztują 3,4 mld zł i uzyskały dofinansowanie z UE z programu CEF – Łącząc Europę.
Zabytkowy dworzec PKP w Białystoku od kilku jest już gruntownie zmodernizowany, przywrócono mu historyczny charakter. Prace te zrealizowało PKP SA, także dofinansowaniem z UE z programu Polska Wschodnia.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze