Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zmiana w kursowaniu pociągów Kolei Małopolskich od 12 grudnia 2021 r.

inforail
07.12.2021 11:45
0 Komentarzy
W dniu 12 grudnia 2021 roku wchodzi w życie nowy roczny rozkład jazdy 2021/22.

Oznacza to, że zmiany wprowadzane w tym dniu wynikać będą nie tylko z prowadzonych robót torowych, ale również z modyfikacji oferty przewozowej na kolejny rok przez przewoźników i organizatorów przewozów.

ROZSZERZENIE OFERTY PRZEWOZOWEJ O NOWE TRASY DO SKAWINY, TRZEBINI i OŚWIĘCIMIA

Oferta przewozowa Kolei Małopolskich po raz pierwszy od 2018 r. zostanie w znaczący sposób rozszerzona. 12 grudnia 2021 r. pociągi Kolei Małopolskich wyruszą na nowe trasy: Kraków Główny / Kraków Podgórze – Skawina oraz Kraków Główny – Trzebinia – Oświęcim. Stanowi to pierwszy krok do docelowego wydłużenia tras Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej SKA2 i SKA3 po zakończeniu modernizacji krakowskiego węzła kolejowego.

Po blisko 4 latach przerwy na trasę Kraków – Skawina wrócą pociągi w dużej częstotliwości. Uruchomionych zostanie aż 38 nowych pociągów, z czego 20 kursów będzie jeździć codziennie, natomiast dodatkowych 18 uzupełni ofertę w dni robocze. Z uwagi na wciąż trwające prace modernizacyjne na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów dojazd do stacji Kraków Główny nowych pociągów nie byłby możliwy. W związku z tym większość z nich rozpocznie lub zakończy bieg na zlokalizowanym na estakadzie przystanku osobowym Kraków Podgórze. Lokalizacja ta stanowi dogodny punkt przesiadkowy na Komunikację Miejską w Krakowie, a honorowanie biletów kolejowych w tramwajach po trasie linii nr 3 ułatwi dojazd do centrum miasta.

W nowym rozkładzie jazdy Koleje Małopolskie rozpoczną również obsługę większości połączeń na trasie Kraków – Trzebinia – Oświęcim – aż 22 spośród 32 pociągów w tej relacji. W największym stopniu pozwoli to na poprawę oferty na odcinku Kraków – Trzebinia, gdzie wspólnie z pociągami kursującymi w relacji Kraków – Katowice podstawowa częstotliwość kursowania w ciągu dnia wyniesie ok. 30 minut. Więcej połączeń niż dotychczas zostanie także uruchomionych na odcinku pomiędzy Oświęcimiem a Trzebinią. W związku z wciąż trwającymi pracami modernizacyjnymi na linii kolejowej nr 93, w tym dzienną przerwą w ruchu w godzinach 10:00 – 14:00 pomiędzy Trzebinią a Chrzanowem, w dalszym ciągu pasażerowie muszą liczyć się ze znaczącymi utrudnieniami – połowa kursów na odcinku Oświęcim – Trzebinia będzie obsługiwana zastępczą komunikacją autobusową.

DODATKOWY KURS SKA3

Niewielkiemu rozszerzeniu ulegnie oferta połączeń na trasie SKA3. Ze względu na problemy z zapewnieniem optymalnych godzin przyjazdów i odjazdów satysfakcjonujących różne grupy pasażerów z uwagi na prace modernizacyjne, uruchomiony zostanie dodatkowy poranny pociąg w relacji Kraków Główny – Tarnów. Pozwoli na poprawę dowozów do Tarnowa przed godziną 8:00 (drugi pociąg w godzinie) jednocześnie pozwalając na zapewnienie odwozów po godzinie 6:00 z Krakowa Głównego i Krakowa Płaszowa oraz dowozów na godzinę 7:00 w okolice stacji Kraków Nowa Huta.

UTRUDNIENIA ZWIĄZANE Z MODERNIZACJĄ LINII NA ODCINKU KRAKÓW GŁÓWNY – KRAKÓW PŁASZÓW – KRAKÓW BIEŻANÓW – PODŁĘŻE

W okresach od 13 do 17 grudnia 2021 r. oraz od 10 stycznia do 11 marca 2022 r. w dni robocze kontynuowane będą prace budowlane wymuszające wprowadzenie przez zarządcę infrastruktury przerwy w ruchu pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem w godzinach 10:00-14:00.

Podobnie jak w poprzednich okresach, zmiany w kursowaniu dotyczyć będą pociągów SKA1 i SKA3. W przypadku połączeń SKA1 oznaczać to będzie zastąpienie kursów pociągów honorowaniem biletów w autobusach i tramwajach uruchamianych przez Miasto Kraków. Z kolei jeśli chodzi o połączenia SKA3, to na odcinku Podłęże – Kraków Główny będą one w tych godzinach obsługiwane zastępczą komunikacją autobusową zapewniającą dojazd do wszystkich stacji i przystanków pośrednich na odcinku objętym wstrzymaniem ruchu pociągów.

Ponadto, ze względu na brak możliwości mijania się pociągów na stacji Kraków Bieżanów, również poza godzinami przerwy w ruchu za część pociągów zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Inne z kolei pojadą trasami okrężnymi przez Kraków Nową Hutę lub przez stację towarową Kraków Prokocim (w tym przypadku, pociągi na trasie do Podłęża obsłużą przystanki Kraków Zabłocie, Kokotów i Węgrzce Wielkie).

ZMIENIONY ROZKŁAD JAZDY NA TRASACH SKA2 I SKA3 W ZWIĄZKU Z BUDOWĄ OBWODNICY DROGOWEJ KRAKOWA

W związku z pracami przy budowie wiaduktów północnej obwodnicy drogowej Krakowa nad liniami kolejowymi nr 8 i 95 do 22 XII 2021 r. pociągi na odcinkach Kraków Batowice – Zastów oraz Kraków Batowice – Kraków Nowa Huta będą się poruszać po jednym torze. Wskutek tego w okresie od 12 do 21 XII 2021 r. wszystkie pociągi SKA2 oraz część kursów SKA3 będzie kursować według zmienionego rozkładu jazdy. Różnice w godzinach kursowania w tym okresie względem rozkładu jazdy obowiązującego od 22 XII 2021 r. wynoszą nawet kilkadziesiąt minut. Zachęcamy, aby przed podróżą upewnić się co do godzin odjazdów i przyjazdów w danym dniu.

MOŻLIWE UTRUDNIENIA

Pomimo dokładania wszelkich starań dla prowadzenia ruchu pociągów zgodnie z  rozkładem jazdy, prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacja linii kolejowych może powodować opóźnienia pociągów m.in. ze względu na prowadzenie ruchu po jednym torze, a także możliwe usterki urządzeń sterowania ruchem lub rozjazdów, na które Koleje Małopolskie sp. z o.o. jako przewoźnik nie ma wpływu.

Komentarze