Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zielona Góra: Remont dworca

inforail
15.05.2009 14:19
0 Komentarzy

Wizualizacja wnętrza dworca w Zielonej Górze. Fot. PKP S.A.

Prace na dworcu kolejowym w Zielonej Górze idą pełną parą. Będzie to pierwszy klimatyzowany dworzec w Polsce.
Dzięki zainstalowaniu takiego systemu nawiewno-grzewczego, zamiast centralnego ogrzewania, budynek w zimie będzie się szybciej nagrzewał, a w lecie w środku będzie panował przyjemny chłód. Skuteczna wentylacja w budynku zapobiegnie powstawaniu nieprzyjemnych zapachów. Poprawi się również estetyka wnętrza, ponieważ znikną z niego kaloryfery. Zastosowanie ogrzewania nawiewnego sprawi także, że możliwa będzie racjonalna gospodarka ciepłem.
W ramach prac remontowych na dworcu w Zielonej Górze dotychczas wykonane zostały następujące prace:
•termomodernizacja zewnętrznych ścian osłonowych
•budowa nowych sanitariatów z przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych
•zagospodarowano dla potrzeb najemców ponad 700 m2 pustostanów
•wykonano instalację klimatyzacyjną w budynku.
Do realizacji w roku 2009 pozostaje:
•instalacja monitoringu
•remont pokrycia dachowego.
Do wykonania w roku 2010 zaplanowano remont holu obejmujący swym zakresem zagospodarowanie i nowy wystrój wnętrza.
Zakończenie prac na dworcu w Zielonej Górze planowane jest do końca czerwca 2010 r.
Koszt wszystkich prac związanych z modernizacją dworca kolejowego w Zielonej Górze wyniesie ok. 5 mln zł.
Polskie Koleje Państwowe S.A. są właścicielem około 2600 dworców kolejowych i zarządcą nieruchomości. W najbliższych latach PKP S.A. planują modernizację kilkudziesięciu i budowę nowych dworców kolejowych. Spółka rocznie przeznacza na ten cel od 30 mln do 50 mln zł. Ta kwota sięgałaby 800 mln zł, gdyby nie to, że PKP S.A. jako spadkobierca Przedsiębiorstwa Państwowego PKP musi spłacić dług historyczny w wysokości 6 mld zł. Rocznie PKP S.A. na obsługę tego długu wydają średnio 600 mln zł.
PKP S.A. dąży do tego, aby zmodernizowane i powstające nowe dworce były przyjazne pasażerom, bezpieczne, spełniały standardy europejskie. Celem spółki jest stworzenie miejsc związanych nie tylko z podróżą, lecz także miejsc spotkań i przyjemnego spędzania wolnego czasu. PKP S.A. chcą, aby dworce były nowoczesnymi węzłami komunikacyjnymi, wzbogaconymi o dodatkowe usługi komercyjne, biurowe, hotelowe, restauracyjne.

Komentarze