Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zielona Góra: Do Poznania 40 minut szybciej

inforail
04.06.2009 14:35
0 Komentarzy

04.06.2009 r., w urzędzie marszałkowskim Marszałek Województwa Lubuskiego Marcin Jabłoński oraz Dyrektor Oddziału Regionalnego PKP PLK w Poznaniu Paweł Neumann podpisali wstępną umowę dotyczącą projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Czerwieńsk –Zbąszynek wraz z budową łącznicy kolejowej Pomorsko –Przylep”. Najpóźniej we wrześniu ma zostać ogłoszony przetarg na projekt modernizacji. Do końca 2012 roku zostaną wykonane najważniejsze prace, w 2013 natomiast prace wykończeniowe.
Dzięki realizacji zaplanowanej inwestycji skróci się podróż pomiędzy Zieloną Górą a Poznaniem. Połowa tego czasu zostanie uzyskana dzięki ominięciu stacji w Czerwieńsku. Tym samym nie będzie już konieczne przetaczanie lokomotywy. Modernizacja toru w tej okolicy sprawi, że pociągi będą mogły osiągać wyższą prędkość, dzięki temu czas jazdy skróci się o kolejne 20 minut.
Podczas uroczystości zawarcia umowy marszałek Marcin Jabłoński wspomniał spotkanie z dyrektorem Neumannem jakie odbył w zeszłym roku. Wtedy realizacja inwestycji wydawała się oczywista. Jednak wskutek uwarunkowań gospodarczych ostatnich miesięcy zaczęły rodzić się wątpliwości czy w ogóle dojdzie do skutku. Z PKP docierały informacje, że spółka musi zweryfikować swoje plany, co mogło zagrozić realizacji przedsięwzięcia. Jednak intensywne działania podjęte przez zarząd województwa przy równoczesnym silnym wsparciu lubuskich parlamentarzystów: poseł Bożenny Bukiewicz, senatora Stanisława Iwana (PO), a także posła Jerzego Materny (Pis) doprowadziły do uratowania inwestycji.
Jednym z kroków, które również wpłynęły na decyzję zarządu PKP PLK o podpisaniu umowy, było zwiększenie wysokości dofinansowania inwestycji w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego z 50 do 60%.
Dyrektor Paweł Neumann podkreślił, że rozmowy z Województwem Lubuskim w sprawie zrewitalizowania połączenia rozpoczęły się już w 2004 roku. Jednak dopiero obecny zarząd województwa doprowadził do ich przypieczętowania.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Czerwieńsk –Zbąszynek wraz z budową łącznicy kolejowej Pomorsko –Przylep”będzie finansowany w ramach Indykatywnego Planu Inwestycyjnego LRPO.

Komentarze