Z Rzeszowa do Warszawy można krócej; przez Ostrowiec Świętokrzyski
Poseł Paweł Poncyliusz w interpretacji do ministra infrastruktury zapytał o połączenie kolejowe Rzeszów Gł.-Tarnobrzeg-Warszawa.
Pisze w niej, że pociągi mogłyby pojechać szybciej.
Przez Ostrowiec Świętokrzyski
Dziś połączenie kolejowe z Rzeszowa do stolicy Polski odbywa się poprzez wydłużoną trasę biegnącą przez Kraków. Skrócenie połączenia z Warszawą można realizować poprzez istniejący odcinek kolejowy Rzeszów Gł.-Kolbuszowa-Tarnobrzeg-Ostrowiec Świętokrzyski. Z informacji jakie uzyskałem wynika, że będzie to możliwe po modernizacji części tej trasy, wtedy czas dojazdu do stolicy zostanie skrócony – napisał Paweł Poncyliusz.
Co z remontem?
W odpowiedzi wiceminister Andrzej Bittel podał, że Spółka PKP PLK, zarządca infrastruktury kolejowej podejmuje działania w zakresie poprawy jakości linii kolejowych na odcinku Rzeszów – Tarnobrzeg – Sandomierz – Skarżysko-Kamienna – Warszawa, co przyspieszy czas połączenia kolejowego z Rzeszowa – stolicy województwa do stolicy Polski.
W obecnej perspektywie finansowej na lata 2014-2021 PKP PLK S.A. wdrożyła szereg działań inwestycyjnych na przedmiotowym ciągu komunikacyjnym, tj.:
• modernizacja wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 71 Rzeszów – Ocice przez Kolbuszową;
• prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz;
• modernizacja na linii kolejowej nr 8 na odcinku Radom – Skarżysko-Kamienna;
• modernizacja na linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa – Radom.
Realizacja ww. inwestycji zostanie zakończona do 2023 r., a ich efektem będzie m.in. skrócenie czasu przejazdu pociągów relacji Rzeszów – Tarnobrzeg – Warszawa.
PKP PLK S.A. obecnie opracowuje dokumentację projektową dla projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew”.
Nowa perspektywa Rzeczony projekt PKP PLK S.A. planuje zrealizować w nowej perspektywie finansowej 2021 – 2027. Warunkiem dla realizacji robót budowlanych w ramach ww. projektu jest zapewnienie niezbędnych środków finansowych w nowej perspektywie. Aktualnie nie są jeszcze znane zasady korzystania z instrumentów finansowych UE w zakresie projektów regionalnych, jak również wielkość alokacji dla przyszłej perspektywy – podał wiceminister Bittel.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze