Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z PKP Intercity bezpośrednio do Brukseli

inforail
14.12.2020 09:45
0 Komentarzy

PKP planuje włączenie się w sieć luksusowych transeuropejskich ekspresów – informuje w poniedziałkowym wydaniu „Rzeczpospolita”.

„Polska kolej chce z impetem wjechać na unijne tory. Okazją byłaby zaplanowana na koniec 2021 r. reaktywacja komfortowych transgranicznych pociągów Trans Europe Express (TEE). Połączą one największe europejskie miasta, oferując krótkie czasy przejazdu i likwidując konieczność przesiadek” – czytamy w dzienniku.

Przez Berlin

Według przedstawicieli niemieckiego Ministerstwa Transportu (Niemcy są właścicielami marki TEE) wśród relacji mających szansę na uruchomienie w pierwszej kolejności proponowana jest m.in. trasa Warszawa–Berlin–Bruksela.

Ekspresy będą dysponować komfortowymi, nowoczesnymi wagonami mogącymi jechać 230 km/h. „W założeniu TEE ma być kolejową marką premium. Taki „kolejowy hotel” dużej prędkości” – powiedział gazecie Michał Beim, ekspert Instytutu Sobieskiego.

Zamiar włączenia się w Trans Europe Express 2.0 potwierdziło „Rz” również PKP Intercity. Według Katarzyny Grzduk, rzecznika spółki, dla uruchomienia połączenia z Warszawy do Brukseli Intercity planuje współpracę z zagranicznymi przewoźnikami oraz unijną administracją.

Ministerstwo Infrastruktury za

Także Ministerstwo Infrastruktury zadeklarowała, że polska kolej jest zainteresowana uruchamianiem pociągów w relacjach międzynarodowych, w tym również nocnych. W Europie takie pociągi nabierają znaczenia, okazując się tańszą i wygodniejszą alternatywą dla linii lotniczych.

„Przyszła realizacja sieci nocnych połączeń jest jednym z elementów przewidywanych do wdrożenia w ramach rozwoju transportu kolejowego w Polsce” – powiedział dziennikowi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. (PAP)

Komentarze