Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Krakowa do Tarnowa, Brzeska i Bochni 160 km/h. Pociągiem

inforail
05.09.2024 16:45
0 Komentarzy

Pociągi pasażerskie od niedzieli szybciej jeżdżą do Krakowa z Tarnowa, Brzeska czy Bochni dzięki podniesieniu ich prędkości do 160 km/h na odcinku Kraków Płaszów – Podłęże.

Zwiększenie dopuszczalnej prędkości na tym odcinku to ostatni etap modernizacji krakowskiej linii średnicowej.

Spis treści:

  1. Jakie są konkretne korzyści dla pasażerów związane z podniesieniem prędkości pociągów do 160 km/h na odcinku Kraków Płaszów – Podłęże? O ile dokładnie skrócił się czas podróży na tej trasie?
  2. Jakie technologie i systemy zostały zastosowane w nowoczesnych centrach sterowania ruchem kolejowym w Krakowie, aby zapewnić bezpieczne i płynne zarządzanie ruchem pociągów na zmodernizowanej linii?
  3. Czy planowane są dalsze modernizacje innych odcinków linii kolejowej E30, które mogą jeszcze bardziej skrócić czas podróży między miastami w Małopolsce?

Po korekcie rozkładu jazdy

Jak poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, zwiększenie dopuszczalnej prędkości pociągów pasażerskich na odcinku Kraków Płaszów – Podłęże do 160 km/h nastąpiło wraz z wprowadzeniem w niedzielę korekty w rozkładzie jazdy.

„Przełoży się to na skrócenie czasu podróży do stolicy Małopolski dla mieszkańców Tarnowa, Brzeska czy Bochni” – wskazał przedstawiciel PKL i zaznaczył, że podniesienie prędkości na ok. 13-kilometrowym odcinku międzynarodowej linii kolejowej E30 nie byłoby możliwe bez gruntowej modernizacji torów i sieci trakcyjnej.

Wymieniono również rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a ich pracę koordynuje nowoczesny, cyfrowy system zarządzania ruchem pociągów. Powstały nowoczesne centra sterowania, zlokalizowane na stacjach Kraków Główny, Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów.

Przyspieszenie pociągów pasażerskich – zaznaczył Hamarnik – to efekt jednej z największych inwestycji kolejowych w historii Krakowa polegającej na gruntownej przebudowie linii średnicowej pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem. Główne roboty budowlane zakończy się tam w zeszłym roku, a cała inwestycja kosztowała ponad 1,2 mld zł netto i była współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.(PAP)

Komentarze