Z Krakowa do Tarnowa, Brzeska i Bochni 160 km/h. Pociągiem
Pociągi pasażerskie od niedzieli szybciej jeżdżą do Krakowa z Tarnowa, Brzeska czy Bochni dzięki podniesieniu ich prędkości do 160 km/h na odcinku Kraków Płaszów – Podłęże.
Zwiększenie dopuszczalnej prędkości na tym odcinku to ostatni etap modernizacji krakowskiej linii średnicowej.
Spis treści:
- Jakie są konkretne korzyści dla pasażerów związane z podniesieniem prędkości pociągów do 160 km/h na odcinku Kraków Płaszów – Podłęże? O ile dokładnie skrócił się czas podróży na tej trasie?
- Jakie technologie i systemy zostały zastosowane w nowoczesnych centrach sterowania ruchem kolejowym w Krakowie, aby zapewnić bezpieczne i płynne zarządzanie ruchem pociągów na zmodernizowanej linii?
- Czy planowane są dalsze modernizacje innych odcinków linii kolejowej E30, które mogą jeszcze bardziej skrócić czas podróży między miastami w Małopolsce?
Po korekcie rozkładu jazdy
Jak poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, zwiększenie dopuszczalnej prędkości pociągów pasażerskich na odcinku Kraków Płaszów – Podłęże do 160 km/h nastąpiło wraz z wprowadzeniem w niedzielę korekty w rozkładzie jazdy.
„Przełoży się to na skrócenie czasu podróży do stolicy Małopolski dla mieszkańców Tarnowa, Brzeska czy Bochni” – wskazał przedstawiciel PKL i zaznaczył, że podniesienie prędkości na ok. 13-kilometrowym odcinku międzynarodowej linii kolejowej E30 nie byłoby możliwe bez gruntowej modernizacji torów i sieci trakcyjnej.
Wymieniono również rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a ich pracę koordynuje nowoczesny, cyfrowy system zarządzania ruchem pociągów. Powstały nowoczesne centra sterowania, zlokalizowane na stacjach Kraków Główny, Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów.
Przyspieszenie pociągów pasażerskich – zaznaczył Hamarnik – to efekt jednej z największych inwestycji kolejowych w historii Krakowa polegającej na gruntownej przebudowie linii średnicowej pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem. Główne roboty budowlane zakończy się tam w zeszłym roku, a cała inwestycja kosztowała ponad 1,2 mld zł netto i była współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze