Z kolejowej zakopianki znowu zjeżdżają pociągi; będzie ZKA
Po zimowej przerwie na kolejową trasę pod Tatry wracają ekipy budowlane. W marcu ruszy budowa nowych przystanków na linii między Skawiną a Suchą Beskidzką.
Kontynuowane będą też prace na trasie Sucha Beskidzka – Zakopane – poinformowały PAP PKP PLK S.A.
Prace wstrzymane na ferie
Podczas świąt i w trakcie ferii zimowych prace remontowe na kolejowej zakopiance były wstrzymane tak, aby turyści mogli dojechać pod Tatry.
„1 marca ruszają kolejne prace, zwiększające możliwości i jakość komunikacji kolejowej na linii z Krakowa do Zakopanego. Rozpocznie się budowa dwóch, dodatkowych przystanków Rzozów Centrum i Wola Radziszowska Lipki. Kontynuowane będą następne, wielobranżowe prace dla krótszych i wygodniejszych podróży pociągiem kolejową zakopianką” – czytamy w komunikacie przesłanym przez zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
29 czerwca ekipy budowlane wrócą na tory pomiędzy Suchą Beskidzką a Zakopanem. Podróżni zyskają zmodernizowany peron na przystanku w Rokicinach Podhalańskich. Roboty obejmą również stację końcową w Zakopanem.
Na przebudowywanej trasie zaplanowana jest wymiana torów m.in. na odcinkach: Sucha Beskidzka – Maków Podhalański, Skawa – Chabówka i Chabówka – Raba Wyżna. W zakresie prac są również urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjna oraz 22 obiekty inżynieryjne, w tym 2 mosty: w Suchej Beskidzkiej i Jordanowie. Bezpieczeństwo i sprawność trasy ma zwiększyć modernizacja dziewięciu przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w Makowie Podhalańskim, Osielcu, Skawie, w Rokicinach Podhalańskich.
Od wtorku za pociągi dalekobieżne Intercity, m. in. z Warszawy i Trójmiasta oraz za pociągi Polregio będzie kursowała zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Kraków – Zakopane. Autobusy zastępcze pojadą także na odcinku Skawina – Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona za pociągi Polregio, relacji Kraków Główny – Sucha Beskidzka.
Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. W efekcie skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin. Ważnym efektem inwestycji jest łatwiejszy dostęp do kolei, komfortowe stacje i przystanki.
Na modernizację kolejowej zakopianki, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze