Wszystkie klasyczne ED72 Polregio odstawione. Czas na modernizacje
Polregio kontynuuje proces modernizacji swojego taboru, stopniowo wycofując z eksploatacji niezmodernizowane jednostki ED72. Obecnie spółka nie posiada już sprawnych składów tego typu w wersji klasycznej, co oznacza, że wszystkie eksploatowane pojazdy ED72 przeszły lub przejdą gruntowną modernizację.
W styczniu 2025 roku przewoźnik podpisał umowę z PESA Mińsk Mazowiecki S.A. na naprawę poziomu P5 oraz modernizację siedmiu składów ED72.
Rozkład jazdy:
- Jakie modernizacje zostaną wprowadzone w składach ED72 w ramach współpracy Polregio z PESA Mińsk Mazowiecki?
- Kiedy planowane jest dostarczenie zmodernizowanych pojazdów ED72 do Polregio?
- Jakie inne niezmodernizowane pojazdy kolejowe nadal znajdują się w eksploatacji w Polregio?
Modernizacja ED72
Modernizacja obejmie pojazdy o numerach bocznych 008, 009, 010, 011, 012, 013 i 014. Planowane zmiany znacząco poprawią komfort podróży pasażerów, wprowadzając szereg nowoczesnych rozwiązań.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zmodernizowane jednostki ED72 zostaną wyposażone w asynchroniczne zespoły napędowe, które pozwolą na eksploatację składów z prędkością do 120 km/h. Dodatkowo zostanie przeprowadzona modernizacja układu biegowego, a przestrzeń pasażerska zyska nowoczesne udogodnienia, takie jak klimatyzacja, gniazdka elektryczne i ładowarki USB, system dynamicznej informacji pasażerskiej, miejsca na rowery oraz urządzenia dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (OzN). W skład wyposażenia wchodzić będą także defibrylatory, co zwiększy bezpieczeństwo pasażerów podczas podróży.
Dostarczenie zmodernizowanych pojazdów zaplanowano na dwa etapy. Pierwsze cztery składy trafią do Polregio do końca czerwca 2026 roku, a kolejne trzy do końca września 2026 roku. Modernizacja jednostek ED72 wpisuje się w szeroko zakrojony program unowocześniania taboru kolejowego w Polsce i jest istotnym krokiem w kierunku poprawy jakości usług oferowanych przez Polregio.
Jednocześnie, oprócz modernizacji składów ED72, Polregio nadal eksploatuje 53 pojazdy serii EN57 oraz 2 jednostki serii EN71 w klasycznej, niezmodernizowanej wersji. W przyszłości można spodziewać się dalszych inwestycji w unowocześnianie floty, co przyczyni się do zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa podróży kolejowych w kraju.
Komentarze