Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wszystkie Flirty3 dla PKP Intercity powstaną w Siedlcach

inforail
27.04.2015 09:07
0 Komentarzy

Wszystkie Flirty3 dla PKP Intercity powstaną od początku dokońca w zakładzie Stadlera w Siedlcach. Zmiana koncepcji spowodowana jestkwestiami logistycznymi oraz napiętym harmonogramem dostaw. Przypomnijmy, żewszystkie 20 składów ma zostać przekazanych PKP Intercity już w październikubr.

Zmiana koncepcji budowy pociągów przez konsorcjum Stadlera iNewagu nie oznacza jednak, że ten drugi z producentów nie uczestniczy wpracach. Wręcz przeciwnie. Pracownicy nowosądeckiej firmy aktywnie budująFlirty3, tyle, że w Siedlcach. Jak zapewne wszyscy pamiętają pierwotniezakładano, iż w Siedlcach powstanie w całości tylko jeden skład. Następnie mowabyła o czterech pociągach, teraz wiemy już, że wszystkie Flirty3 dla PKPIntercity zostaną w całości zbudowane w fabryce Stadlera. Swego czasu, o czympisaliśmy na łamach InfoRail, konsorcjum przedstawiło nawet podział prac. Jakwidać plany te okazały się trudne do zrealizowania i zostały zmodyfikowane.Potwierdziły się także nasze przypuszczenia, że do budowy Flirtów3 dla PKPIntercity w Siedlcach trzeba było postawić namiot. Pociągi są bowiem za długi inie mieszczą się w tamtejszej hali. To jednak dość powszechne rozwiązanie,stosowane przy budowie długich jednostek, i nie tylko przez Stadlera, ale takżeprzez innych producentów.

Będąc przy Siedlcach warto także dodać, że być możezakład ten będzie wykorzystywany nie tylko do budowy, ale także do serwisowaniapociągów. Jak się dowiedzieliśmy partnerzy biorą tę lokalizację pod uwagę, choćjest ona chyba mało prawdopodobna. Konieczność przejeżdżania składów do Siedlecgenerowałaby znaczne koszty i wydaje się, że także z tego powodu bardziejrealne są inne lokalizacje. Jakie? Do tego tematu wrócimy jeszcze na łamachInfoRail. Dziś oficjalnie wiemy tylko tyle, że żadne decyzje jeszcze niezapadły.

Komentarze