Wszystkie Flirty PKP Intercity już na trasie. Ostatnia jednostka zadebiutowała jako IC1520
Ostatnia jednostka Flirt, którą w zeszłym tygodniu PKP Intercity odebrały od Stadlera, właśnie odbyła swój inauguracyjny kurs.
Podróżujący na trasie IC 1520 Warmia rel. Warszawa Centralna – Olsztyn Główny mogli cieszyć się nowoczesnym, pachnącym nowością i jeszcze wygodniejszym środkiem transportu.
Nowe i nowoczesne pociągi
To kolejny kamień milowy w historii PKP Intercity i rozwoju naszego taboru kolejowego – podaje przewoźnik.
Przypomnijmy, że w 2017 roku PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Niecałe 2 lata później została podpisana umowa z firmą Stadler Polska, która złożyła najkorzystniejszą ofertę. W drugiej połowie 2022 roku przewoźnik odebrał pierwsze pojazdy. Pociągi, które producent przekazywał PKP Intercity były systematycznie wprowadzane do rozkładu jazdy. Do końca tego roku wszystkie zamówione składy będą kursowały z pasażerami. Wartość całego kontraktu wynosi 1,015 mld zł brutto. Producent będzie także odpowiadał za utrzymanie techniczne floty 12 pojazdów przez okres 15 lat.
Podczas podroży pociągami FLIRT pasażerowie mogą skorzystać z licznych udogodnień, m.in. klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE, bezprzewodowego Internetu. W czasie podróży PKP Intercity proponuje ofertę gorących i zimnych dań oraz napojów, serwowanych zarówno do zajmowanego przez pasażera miejsca, jak i w części gastronomicznej. Pojazdy są dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych: rowerzystów, rodzin z dziećmi czy osób z niepełnosprawnościami. Na pokładzie znajduje się platforma ułatwiająca wsiadanie podróżnym na wózkach i mającym trudności z poruszaniem się. Poprawia to dostępność kolei, aby w sposób bezpieczny i wygodny mogło z niej korzystać jak najwięcej pasażerów. Przestrzeń pasażerska oferuje 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy.
12 nowych pojazdów od Stadler Polska uzupełnia ofertę m.in. na trasach: Szczecin – Poznań – Kraków; Poznań – Łódź – Kraków; Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Kraków – Zakopane; Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Katowice; Olsztyn – Warszawa – Kielce – Kraków; Olsztyn – Warszawa – Częstochowa – Bielsko Biała/Racibórz, Katowice – Łódź – Płock.
Elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT dla PKP Intercity są w pełni zgodne z najnowszymi TSI i wyposażone w pokładowy system ETCS GUARDIA – własne rozwiązanie Stadlera w obszarze sterowania ruchem kolejowym. System GUARDIA obsługuje zarówno poziom 1 i 2 ETCS, jak również konwencjonalny system bezpieczeństwa klasy B. Oznacza to, że pojazd spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa w zakresie prowadzenia ruchu kolejowego. Przełączenie systemów odbywa się dynamicznie, bez konieczności zatrzymania pojazdu. W konsekwencji system umożliwia prowadzenie eksploatacji pojazdu przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa, z pełną dynamiczną tranzycją pomiędzy ETCS poziom 1, 2 oraz SHP.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze