Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Województwo lubelskie unieważniło przetarg na dostawę nowych pociągów

inforail
19.03.2025 10:30
0 Komentarzy

Województwo Lubelskie unieważniło przetarg na zakup nowoczesnego, bezemisyjnego taboru kolejowego wyposażonego w urządzenia pokładowe ERTMS. Procedura przetargowa, prowadzona w trybie otwartym, obejmowała dostawę czterech nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) w ramach zamówienia gwarantowanego oraz opcję zakupu jednego dodatkowego pojazdu.

Mimo złożenia oferty przez firmę Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A., postępowanie zakończyło się bez wyboru wykonawcy.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie były główne powody unieważnienia przetargu na zakup nowoczesnego taboru kolejowego w województwie lubelskim
  2. Jakie kroki może podjąć województwo lubelskie po unieważnieniu przetargu, aby zrealizować planowaną inwestycję?
  3. Jakie kryteria oceny ofert były brane pod uwagę w przetargu na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych?
Lubelski Impuls
Lubelski Impuls

Powody unieważnienia postępowania

Zamawiający uzasadnił decyzję unieważnienia przetargu niezgodnością ofert z obowiązującymi procedurami dotyczącymi zamówień elektronicznych oraz zagregowanych. Jedyną ofertę w postępowaniu złożyła firma PESA Bydgoszcz S.A., jednak nie spełniła ona wszystkich wymagań formalnych określonych w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).

Ponadto budżet przeznaczony na realizację zamówienia wynosił 134 685 000,00 zł, co mogło mieć wpływ na ograniczoną liczbę oferentów i ostateczne niepowodzenie procedury przetargowej.

Specyfika zamówienia

Przedmiotem zamówienia były nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne wyposażone w systemy bezpieczeństwa ERTMS, które miały zasilić flotę kolejową województwa lubelskiego. Oczekiwano, że pojazdy spełnią najwyższe standardy ekologiczne i technologiczne, co miało przyczynić się do modernizacji transportu kolejowego w regionie.

Dostawa miała zostać zrealizowana w ciągu 48 miesięcy od podpisania umowy, a dodatkowe kryteria oceny ofert obejmowały m.in. cenę (60% wagi oceny), okres gwarancji (12%), masę pojazdu (12%), termin dostawy (10%) oraz funkcjonalność (6%).

Konsekwencje unieważnienia przetargu

Unieważnienie przetargu oznacza, że województwo lubelskie będzie musiało podjąć kolejne kroki w celu realizacji planowanej inwestycji. Możliwe są różne scenariusze, w tym:

  • ponowne ogłoszenie przetargu z ewentualnymi zmianami w warunkach zamówienia,
  • zwiększenie budżetu na zakup pojazdów,
  • poszukiwanie alternatywnych form finansowania inwestycji.

Decyzja o dalszych krokach zależy od analiz przeprowadzonych przez zamawiającego oraz możliwości pozyskania funduszy na ten cel. Modernizacja taboru kolejowego pozostaje jednym z kluczowych priorytetów dla regionu, dlatego można się spodziewać, że w najbliższym czasie pojawią się nowe inicjatywy w tej sprawie.

Przetarg na zakup nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województwa lubelskiego został unieważniony z powodu formalnych nieprawidłowości oraz niespełnienia warunków przez jedyną złożoną ofertę. Kolejne kroki zamawiającego będą miały kluczowe znaczenie dla przyszłości transportu kolejowego w regionie. Władze województwa zapowiadają dalsze działania na rzecz modernizacji taboru i usprawnienia regionalnej komunikacji kolejowej.

Komentarze