Wodorowa lokomotywa SM42 pojechała na testy do Szwecji
10 dni pokazów, testów i merytorycznych prezentacji – tak wygląda kolejny ważny krok PESA w drodze na rynki skandynawskie.
W tych działaniach nawet morze nie było przeszkodą, bo wodorowa lokomotywa bydgoskiego producenta promem Polonia dotarła ze Świnoujścia do Ystad, a stamtąd już kolejowymi torami do Sztokholmu i innych szwedzkich miast, w których będzie prezentowana potencjalnym klientom.
Rozkład jazdy:
- Na czym polega SwedenH2 Roadshow organizowane przez PESA oraz jakie miasta w Szwecji obejmuje?
- Jakie testy i pokazy wodorowej lokomotywy PESA zostały zaplanowane w Szwecji i w jakich lokalizacjach się odbywają?
- Jakie plany rozwoju i inwestycje planuje PESA w związku z produkcją lokomotyw wodorowych oraz pojazdów pasażerskich zasilanych ogniwami wodorowymi?
Współpraca ze szwedzkimi firmami
– „SwedenH2 Roadshow to kolejny etap naszej współpracy ze szwedzkimi firmami Hankavik i Vate Rail, z którymi podpisaliśmy umowę na Innotrans w Berlinie. Razem przygotowaliśmy serię testów i prezentacji na bocznicach kolejowych i w terminalach największych szwedzkich portów morskich. Zainteresowanie naszą lokomotywą wodorową jest tutaj naprawdę spore…” powiedział Maciej Grześkowiak, Dyrektor ds. Projektów Strategicznych PESA.
PESA, Hankavik i Vate Rail uczestniczyli również w największych skandynawskich targach kolejowych Train&Rail, które w dniach 6-8 maja odbywały się w Sztokholmie. Uczestnicy targów mogli również oglądać pracę wodorowej lokomotywy manewrowej na specjalnych pokazach w terminalu w Arsta.
– „PESA po raz pierwszy uczestniczyła w targach Train&Rail, ale chcemy się tutaj zadomowić. Sektor kolejowy Szwecji wyróżnia bardzo dobra organizacja, zarówno jeśli chodzi o sam system, przewoźników pasażerskich i towarowych, a nawet producentów komponentów. Co ważne szwedzka kolej szybko dostosowuje się do najnowszych trendów, czego przykładem są HS czy dekarbonizacja i zielona kolej. To dla nas obiecujący rynek.” – podkreślił Jan Bończyk, Dyrektor Sprzedaży Kolejowych Rynków Zagranicznych PESA.
Testy i pokazy wodorowej lokomotywy PESA zaplanowano między innymi na bocznicach kolejowych i terminalach stalowego giganta SSAB w Oxelösund i Borlänge oraz terminalach portowych w Göteborgu, Malmö, Trelleborgu i Ystad.
-„Jesteśmy naprawdę usatysfakcjonowani wynikami pierwszych testów. Podczas prób z dużymi ładunkami (950-1500 ton) lokomotywa PESY bez problemów pokonywała nawet trasy na wzniesieniach o nachyleniu 15 promili.” – podsumował Filip Forslund, Group CEO VÄTE Bolagen AB.
Szwedzki przewoźnik chce wprowadzić pierwsze manewrowe lokomotywy wodorowe do eksploatacji w 2028 roku. PESA poza prezentowaną w Szwecji SM42-6Dn rozpoczęła prace nad projektami nowej lokomotywy wodorowej oraz pojazdu pasażerskiego zasilanego z trakcji elektrycznej i ogniw wodorowych. Bydgoska spółka rozpoczęła również największy w historii program inwestycyjny, obejmujący między innymi automatyzację, spawanie laserowe i budowę nowych hal produkcyjnych oraz magazynowych. Dzięki inwestycjom PESA znacząco zwiększy możliwości produkcyjne zakładu w Bydgoszczy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze